افتتاح ۱۰ مرکز نیکوکاری در استان بوشهر
افتتاح ۱۰ مرکز نیکوکاری در استان بوشهر

ندای استان:همزمان با افتتاح ۴۳۰ مرکز نیکوکاری در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس کمیته امداد در هفتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۱۰ مرکز نیکوکاری نیز در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش ندای استان، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر روز دوشنبه در این آئین گفت: با افتتاح این مراکز شمار مراکز نیکوکاری فعال دراین استان  به ۲۱۰ مرکز افزایش یافته است.

محمد رضا میری اضافه کرد: این تعداد مراکز نیکوکاری از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۶ میلیارد تومان  به نیازمندان کمک کرده اند.

وی نقش کمیته امداد را در راه‌اندازی مراکز نیکوکاری، نظارتی و هدایت‌گری دانست و گفت: تنها ۲۵ درصد جامعه هدف مراکز نیکوکاری از مددجویان کمیته امداد هستند و مابقی از نیازمندان و محرومان در سطح محلات توسط مراکز نیکوکاری شناسایی و کمک می‌شوند.

میری تقویت همبستگی اجتماعی را مهم‌ترین هدف تأسیس مراکز نیکوکاری دانست و افزود: شناسایی نیازمندان واقعی، مردمی شدن حمایت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، تقویت فرهنگ انفاق و رفع مشکلات و نیازهای محرومان با بهره‌مندی از ظرفیت توانمندی عمومی محلات از اهداف این نهاد در ماموریت‌های مراکز نیکوکاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: مراکز نیکوکاری به عنوان دفتر پیشخوان این نهاد در درون هر محله و پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان بوده و می‌توانند به خوبی نیازمندان را شناسایی و با معرفی آنان به خیران و نیکوکاران گره‌گشای مشکلات آنها باشند.

میری افزود: در راستای برون‌سپاری خدمات مددکاری کمیته امداد تعدادی از پرونده های مددجویان به مراکز نیکوکاری استان واگذار شده است و براین اساس در محله‌ها یک مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد راه‌اندازی و این خدمات به خود مردم واگذار می‌شود تا خدمات سریع‌تر و شناسایی افراد نیازمند در محله‌ها دقیق‌تر صورت گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر ضرورت تاسیس مراکز نیکوکاری تخصصی به ویژه در حوزه‌های اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان، تامین جهیزیه و خدمات مشاوره‌ای گفت: مسائلی اعم از مسکن  و اشتغال نیازمندان به عنوان مهم‌ترین نیاز خانواده‌های تحت حمایت است که باید مورد توجه بیشتری از سوی مراکز نیکوکاری قرار گیرد.