آتش گرفتن۷لنج در نخل تقی
آتش گرفتن۷لنج در نخل تقی

ندای استان: ۷ فروند لنج در بندر نخل تقی از توابع شهرستان عسلویه دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش ندای استان،سید علی هاشمی صبح سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بامداد امروز حدود ساعت ۳:۳۰ هفت فروند لنج باری شامل ۲ لنج فایبرگلاس و پنج لنج چوبی در اسکله شیلاتی(صیادی) نخل تقی در شهرستان عسلویه دچار آتش‌سوزی و به‌طور کامل سوختند.

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی تیم‌های آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و با کمک مردم اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

فرماندار شهرستان عسلویه با بیان اینکه علت حادثه آتش‌سوزی هفت لنج باری(سفاری) در اسکله نخل تقی در دست بررسی است، بیان کرد: میزان برآورد خسارت اکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان است اما نیاز به کارشناسی دارد.

لزوم تجهیز شناور‌ها به سامانه اطفای حریق

بهمنیار واحدی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: با اطلاع از وقوع آتش سوزی در اسکله نخل تقی، بلافاصله ۲۰ آتش نشان ایستگاه‌های آتش نشانی پردیس، عسلویه، بیدخون و نخل تقی با دو خودرو به محل اعزام شدند و ۳ و ۳۵ دقیقه اطفای حریق شروع شد.

وی گفت: اول یک شناور دچار حریق شد؛ اما با گذشت زمان به علت نزدیکی شناورها، ۶ شناور دیگر هم دچار آتش سوزی شد.

واحدی پور افزود: صاحبان شناور‌ها هم با کمک به آتش نشانان و جابجایی شناور‌ها مانع سرایت آتش به دیگر شناور‌ها شدند.

وی گفت: برای رفع مشکل باید شناور‌ها به سامانه اطفای حریق مجهز شوند؛ زیرا امروز شناور‌هایی که دچار آتش سوزی شدند خالی بودند، اما اگر شناوری با بار بسیار دچار حریق شود خسارت‌ها جبران ناپذیر است.