انتقال سایت دفن پسماند بوشهر نیازمند اعتبارات ملی است
انتقال سایت دفن پسماند بوشهر نیازمند اعتبارات ملی است

ندای استان:رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی بوشهر گفت: ایجاد شبکه فاضلاب شهری محلات جنوبی و انتقال سایت پسماند شهر بوشهر به خارج از شهر نیازمند اختصاص اعتبار ملی است.

به گزارش ندای استان به نقل از روابط عمومی شورای شهر بوشهر، حمیده خاتون هلال بحر روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: سایت دفن زباله فعلی شهر بوشهر در جاده نیروگاه  دچار آلودگی زیست محیطی و بهداشتی است که افزون بر به خطر انداختن سلامت شهروندان محلات جنوبی ،چهره نازیبایی به جاده دسترسی به نیروگاه اتمی به عنوان محل تردد شخصیت‌های ملی و بین المللی داده است.

وی بیان کرد: از ابتدای شورای ششم‌ این موضوع در دستور کار کمیسیون بهداشت شورا قرار گرفت و نشست‌ها و پیگیری‌های صورت گرفت که با توجه به اینکه در کارگروه استانی پسماند در سالهای قبل مکان‌یابی‌هایی صورت گرفته اما عملیاتی نشده این مشکل جدی باقی مانده است.

هلال بحر ادامه داد: ایجاد یک سایت دفن زباله در خارج از محدوده شهر بوشهر که بتواند شهرهای دیگر را هم پوشش دهد نیازمند اعتبارات استانی و ملی است که در کنار آن باید بتوان از ظرفیت بخش خصوصی در احداث کارخانه بازیافت پسماند بهره برد.

وی افزود: شبکه فاضلاب شهر بوشهر به ویژه محلات جنوبی یکی دیگر از دغدغه های جدی شورا و شهروندان است که اجرای زیرساخت آن نیز نیازمند اعتبارات ملی است.

هلال بحر ادامه داد: از استاندار و نماینده بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود در بررسی بودجه سال آینده جذب اعتبارات برای احداث شبکه فاضلاب محله‌های جنوبی و پروژه انتقال سایت دفن پسماند بوشهر را مدنظر داشته باشند.