آزادی ۱۳ زندانی از زندان بوشهر
آزادی ۱۳ زندانی از زندان بوشهر

ندای استان:۱۳ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین، ستاد دیه و بخشش شکات از زندان بوشهر آزاد شدند.

به گزارش ندای استان،همزمان با ایام فاطمیه و در دومین یادواره سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن تقدیر از فرزندان شهدای شاغل در زندان بوشهر، ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.
دادستان بوشهر در این آیین گفت: جرائم غیر عمد این ۱۳ زندانی شامل بدهی مالی و نقض مقرراتی است که مرتکب در آن عمدی نداشته و برحسب اتفاق مسئولیت مدنی برای آن به وجود آمده است.
علی حسن پور افزود: این زندانیان به کمک خیرین، ستاد دیه و مسئولین قضایی و اداره کل زندان‌ها آزاد شده‌اند و خیریه حضرت زهرا چغادک هم زمینه آزادی ۲ نفر از آن‌ها را فراهم کرده است.
وی عنوان کرد: جمع بدهی این زندانیان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که بخشی را شکات گذشت کرده‌اند و ۳۴۷ میلیون تومان نیز از سوی خیرین پرداخت شده است.
دادستان بوشهر گفت: در حال حاضر استان بوشهر جایگاه دوم کشور را از نظر کاهش ورودی زندانی‌های جدید به خود اختصاص داده است.
مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز گفت: از دیگر اقدامات این نهاد در کنار کمک به آزادی زندانیان، اختصاص ۳ میلیارد تومان کمک از طرف صندوق کارآفرینی امید برای اشتغال زندانیان و تهیه ۱۳۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان توسط خیرین و سازمان‌های همکار برای خانواده مددجویان بوده است.
رضا مقبلی افزود: هم اکنون ۱۱۱ زندانی جرائم غیر عمد در زندان داریم که برای آزادی آن‌ها ۶۵ میلیارد تومان نیاز است.
وی عنوان کرد: اگر یک دهم این مبلغ که ۶.۵ میلیارد تومان می‌شود به وسیله خیرین کمک شود، با رضایت از شکات زمینه آزادی آن‌ها تا قبل از عید نوروز فراهم می‌شود.