اهدای ۷ هزار فقره جهیزیه و لوازم خانگی به مددجویان
اهدای ۷ هزار فقره جهیزیه و لوازم خانگی به مددجویان

ندای اتان:امروز در قالب کاروان فاطمی ۵۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان و شش هزار و ۵۰۰ دستگاه لوازم ضروری سرمایشی، گرمایشی و مخزن آب به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهرتحویل داده شد.

به گزارش ندای استان،معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی در آیین اهدای این لوازم گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی، در کنار۱۲۲ فعالیت و ماموریت، تهیه لوازم ضروری و جهیزیه مددجویان است.

مجید باجلان افزود: در سال قبل تصمیم گرفته شد که در قالب تهیه جهیزیه، اقلامی را شامل تولیدات داخلی کشور با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارخانه‌ها خریداری شود که حدود سی هزار فقره جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، اجاق گاز، جاروبرقی و تلویزیون به ارزش ریالی ۶۰۰ میلیارد تومان با قیمت‌های درب کارخانه تهیه شد.

وی گفت: در استان بوشهر هم ۵۰۰ سری جهیزیه توزیع و تا پایان سال تمامی زوج‌ها در استان بوشهر اقلام جهیزیه را تحویل می‌گیرند.

باجلان اظهار داشت: یکی از موضوعات اصلی و دغدغه‌های ما برای استان‌های جنوبی در فصل گرما، تامین وسایل سرمایشی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۵ هزار دستگاه کولر آبی و ۲۴ هزار کولر گازی تحویل مددجویان شده که سهم استان بوشهر حدود ۱۵۰۰ کولر گازی است.

وی گفت: برای فصل زمستان نیز در کل کشور حدود ۴۷ هزار بخاری گازی را به جامعه هدف تحویل دادیم و در مناطقی که گاز وجود ندارد متناسب با همان اقلیم وسایل گرمایشی تهیه و تقدیم شده است.

باجلان افزود: در مناطقی که مشکل آب وجود دارد حدود ۱۰ هزار مخزن آب تهیه شده که ۲۰۰۰ مخزن آن سهم استان بوشهر بوده که امروز تحویل داده می‌شود.

وی گفت: کل مبالغ ریالی اهدایی به مردم استان بوشهر ۴۸ میلیارد تومان است، اما در سراسر کشور اقلامی که با توجه به این شرایط اقتصادی تهیه شده به ارزش ریالی بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما