۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب برق غیرمجاز در بخش مرکزی دشتستان
۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب برق غیرمجاز در بخش مرکزی دشتستان

ندای استان:مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز برق در بخش مرکزی شهرستان دشتستان شناسایی شده است.

به گزارش ندای استان،غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در بازدید از بخش مرکزی شهرستان دشتستان بیان کرد: با توجه به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این بخش، به‌ویژه شهر برازجان (محله‌های امیر آباد، والفجر، پردیس، آبرسانی، زیتون، ۶۹ هکتاری، انتهای خیابان انتظام، انتهای بلوار شریعتی، خضر، علی آباد، انتهای خیابان ابوذر)، شهر دالکی، روستا‌های دهقاید و بُنداروز در مجموع حدود ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز برق شناسایی شده است.

او افزود: این میزان انشعاب برق غیرمجاز معادل هدر رفت سالانه حدود ۸۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: عرضه این میزان برق غیرمجاز بدون شک برای صنعت برق و بیت المال آسیب محسوب می‌شود و تهدیدی بزرگ برای تامین برق شهرستان دشتستان و استان است.

حشمتی، از نهاد‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی و شورای تامین و شهرداری این مناطق خواست افزون بر جلوگیری از گسترش ساخت و ساز در مناطق یادشده و جلوگیری از هدر رفت بیت المال، تا زمانی که این ساخت و ساز‌ها تعیین تکلیف شود، با مجموعه صنعت برق همکاری کنند تا سازوکار لازم برای نصب کنتور و محاسبه انرژی مصرفی این منازل فراهم شود.

او گفت: انشعاب‌های غیرمجاز برق، ایمنی و تامین برق پایدار مشترکین مجاز را با تهدید مواجه می‌کند.