شهرداری بوشهر و دادگستری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
شهرداری بوشهر و دادگستری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ندای استان:شهرداری بوشهر و دادگستری استان برای پیشگیری از جرائم، آسیب‌های اجتماعی و بهبود فرهنگ شهروندی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ندای استان،حسین حیدری شهردار بوشهر در نشست با معاون پیشگیری اداره کل دادگستری و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری و دادگستری، از  تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری موارد مطرح شده در این تفاهم‌نامه خبر داد.

او برخی از مشکلات شهرداری را مربوط به ساخت و ساز‌ها دانست و از دستگاه‌های نظارتی خواست در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

شهردار بوشهر همچنین عنوان کرد که ناظران شهرداری با جدید رعایت قانون پیش فروش ساختمان‌ها را پیگیری می‌کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

جعفرپورکبگانی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با اعلام آمادگی برای ساماندهی کودکان کار با همراهی سایر دستگاه‌ها، گفت: با وجود اینکه مدیریت شهری و شورا، هدفی واحد با دستگاه‌های اجرایی دارند، ولی با این حال برخی از دستگاه‌ها همراهی لازم را ندارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز به پیشرفت ۴۰ تا ۵۰ درصدی طرح حدنگار یا کاداستر در استان، گفت: با توجه به تامین اعتبار ۶ میلیارد تومانی، اجرای این طرح در استان شتاب می‌گیرد.

محمدرضا بزرگمهر افزود: تعداد قابل توجهی از مراجعه‌ها به شهرداری بندر بوشهر مربوط به پاسخ استعلام‌های دفاتر اسناد رسمی است که لازم است  برای سیستمی شدن این فرایند و حذف مراجعه‌های غیرحضوری تلاش شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر هم اجرای کامل طرح پایش تصویری را زمینه‌ای برای پیشگیری از وقوع بسیاری از جرائم عنوان کرد و افزود: سرقت، درگیری‌های فردی، صدمه بدنی در تصادف‌ها، کلاهبرداری، جرائم اینترنتی، تهمت و افترا به‌ویژه در بستر فضای مجازی و تخریب اموال عمومی از جمله جرائم رایج در استان است که باید با گسترش فرهنگ زندگی عمومی برای کاهش آن‌ها تلاش کرد.

الماس گشتاسبی با درخواست از شهرداری برای تمرکز بر ساماندهی کودکان کار، معتادان متجاهر و پیگیری جرائم موجود در پیش فروش‌های ساختمانی، از بنگاه‌های املاک خواست معامله‌های خود را به سمت معامله‌های رسمی سوق دهند زیرا در سند تحول قضائی هم به آن تاکید شده است.