طلب ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر از دستگاه‌های اجرایی
طلب ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر از دستگاه‌های اجرایی

ندای استان:رئیس شورای شهر بوشهر همچنین درخواست کرد که هر ماه نشست‌هایی با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در فرمانداری با دبیری شورا تشکیل شود تا مشکلات محلات به صورت عملیاتی حل شود.

به گزارش ندای استان،صالح رحیمی فرماندار بوشهر در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: موزه دریانوردی بوشهر فضای سبز بسیار خوبی دارد که در حال رایزنی هستیم تا برای تبدیل شدن به بوستان در اختیار شهرداری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه بوشهر به یک بیمارستان سوانح سوختگی نیاز دارد از تعامل با وزارتخانه‌های بهداشت و نفت برای ساخت آن خبر داد.

فرماندار بوشهر، استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر برای ایجاد کمربندی فضای سبز شهری، همچنین کاشت درختان غیر مثمر و استفاده از آن‌ها در صنایع تبدیلی و توجه به اقتصاد خانواده‌ها به ویژه در روستا‌های بخش مرکزی بوشهر را از دیگر برنامه‌های فرمانداری عنوان کرد.

طلب ۸۰ میلیارد تومانی شهرداری بوشهر از دستگاه‌های اجرایی

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: از یک سو، اعمال ۷۵ درصد جایزه خوش حسابی به شهروندان باعث کاهش ۴۰ میلیار تومانی درآمد شهرداری شده است و از سوی دیگر اعضای شورا با گرفتن وام ۱۰۰ میلیارد تومانی با سود ۱۸ درصد از سوی شهرداری مخالفند، به این ترتیب شاهد کاهش ۱۴۰میلیارد تومانی درآمد‌های شهرداری خواهیم بود که باعث مشکل در اجرای طرح‌ها خواهد شد.

جعفرپورکبگانی افزود: از این رو باید به دنبال کسب درآمد‌های جایگزین باشیم که وصول ۸۰ میلیارد تومان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی یکی از آن‌ها است.

او به حضور مسافران در شهر بوشهر هم اشاره و درخواست کرد جلسه‌ای با دستگاه‌های مسئول در حوزه گردشگری گرفته شود و زیرساخت‌های شهر برای میزبانی از مسافران مهیا شود.

رئیس شورای شهر بوشهر همچنین درخواست کرد که هر ماه نشست‌هایی با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در فرمانداری با دبیری شورا تشکیل شود تا مشکلات محلات به صورت عملیاتی حل شود.

شهردار بوشهر نیز گفت: انتظار داریم سایر دستگاه‌های اجرایی که در توسعه شهر نقش دارند با مدیریت شهری همراه شوند.

حسین حیدری با اشاره به بازگشایی جاده سلامت بعد از سال‌ها، آغاز عملیات اجرایی تقاطع سردار سلیمانی، اجرای بخش یک گذر سرتل به تنگک و آسفالت جاده دسترسی به آرامستان و ساماندهی محوطه داخلی آن، اختصاص اعتبارات بیشتر برای طرح‌های شاخص عمرانی شهرداری را خواستار شد.