صیادان دیری پس از گذشت چهار روز پیدا شدند
صیادان دیری پس از گذشت چهار روز پیدا شدند

ندای استان:صیادان دیری مفقود شده پس از ۴ روز جستجو در آب‌خلیج فارس با سلامت کامل پیدا شدند.

به گزارش ندای استان،پس از ۴ روز جستجو، ۳ صیاد دیری که به‌علت شرایط نامساعد جوی در خلیج فارس گم شده بودند، پیدا شده و به ساحل منتقل شدند.

باربرز فرماندار دیر گفت: خوشبختانه ۳ صیاد گمشده دیری پیدا شده و همگی صحیح و سالم در حال انتقال به اسکله صیادی این بندر هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم گفت: صیادان گمشده در آب‌های خلیج فارس پس از گذشت ۴ روز سالم پیدا شدند و با رسیدن شناور ناجی به ساحل بندر دیر بازگشتند.

سیاوش ارجمند زاده افزود: از روز دوم آذر، همزمان با گم‌شدن قایقی صیادی با ۳ سرنشین که از صیادان بندر دیر بودند، عملیات جستجو و نجات آنان آغاز شد.

وی عنوان کرد: در این عملیات ۴ روزه ۲ شناور ناجی و جایروپلن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، چند فروند قایق محلی و ۲ بالگرد نیروی دریایی سپاه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شرکت داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: صیادان گمشده، امروز با کمک قایق‌های محلی پیدا شدند، که شناور ناجی فوری به محل حضور صیادان رسید.

وی افزود: براساس بررسی‌های اولیه قایق این صیادان به دلیل از کار افتادن باتری موتور برای رسیدن به ساحل با مشکل مواجه شده بود.

ارجمندزاده ابراز امیدواری کرد دریانوردان با خودداری از تردد در روز‌های تلاطم دریا مانع از بروز حوادث تلخ و ناگوار شوند.