رونمایی از طرح پرداخت آسان صدقه در بوشهر
رونمایی از طرح پرداخت آسان صدقه در بوشهر

ندای استان:طرح پرداخت آسان صدقه کمیته امداد امام خمینی(ره) با روش QR Code در استان بوشهر امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ندای استان،رئیس اداره برنامه‌ریزی و پشتیبانی صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) در آیین بهره‌برداری طرح پرداخت آسان صدقات در بوشهر به خبرنگار صداوسیما گفت: هدف از اجرای این طرح این است که شرایط راحت و آسانی برای مردم نیکوکار فراهم شود تا آنان در کوتاه‌ترین زمان و از راحت‌ترین مسیر صدقات خود را پرداخت کنند.

زینب مینقی‌اقدم افزود: طرح پرداخت آسان صدقات از ماه تیر به‌صورت آزمایشی در هفت استان آغاز و از شهریور برنامه‌ریزی آن برای اجرا در تمام کشوری انجام شد.

او اضافه کرد: برنامه داریم که در گام اول صندوق صدقات در خانه‌ها را به برچسب‌های QR کد مجهز کنیم تا بخش مهمی از پرداخت‌ها با این روش انجام شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و پشتیبانی صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت که رویکرد کمیته امداد این است که دیگر صندوق در خیایان نباشد و از صندوق‌محور به خَیِّرمحور تغییر رویکرد دهیم. البته به این زودی صندوق‌های خیابانی کمیته امداد جمع نمی‌شوند، اما رویکرد این است اگر مردم به‌سمت پرداخت صدقه از دیگر مسیرها مانند الکترونیکی و اینترنتی بروند و نیازی به صندوق‌ها نباشد درآینده تصمیم‌های بعدی گرفته می‌شود.

مینقی‌اقدم با بیان این‌که امیدواریم با این طرح همه مردم بتوانند مشترک پرداخت صدقات باشند، افزود: برنامه داریم تا پایان سال ۶۰ میلیون مشترک الکترونیک پرداخت صدقه داشته باشیم.

او با بیان این‌که استان بوشهر از استان‌های موفق در پرداخت صدقات است، گفت: پرداخت صدقات در استان بوشهر رشد خوبی داشته است و مردم نیکوکار و نیک‌اندیش این استان همواره همراه و نوع‌دوست هستند. صدقات هر شهرستان کشور نیز در همان شهرستان هزینه می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما