بارش‌های پاییزی بوشهر ۵۰ درصد کمتر از نرمال
بارش‌های پاییزی بوشهر ۵۰ درصد کمتر از نرمال

ندای استان:دومین ماه از فصل پاییز را بدون بارندگی در بوشهر سپری می‌کنیم و آنطور که نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند پاییز امسال بارندگی کمی خواهیم داشت.

به گزارش ندای استان،معاون پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر می‌گوید: بررسی آخرین نقشه‌های پیش بینی فصلی و اقلیمی نشان می‌دهد که بارش‌ها در دو ماه باقی مانده از فصل پاییز  کمتر از نرمال است.
زهرا راستگو افزود: در آذر ماه مقداری بارش‌ها نسبت‌به آبان بهتر خواهد بود، اما همچنان بارش‌ها کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود در ۳ ماهه زمستان بارش‌ها به طور کلی گرایش به نرمال داشته باشد و در فصل زمستان هر ماه نسبت‌به ماه قبل بارش‌ها بهتر خواهد شد، به طوری‌که بارش‌ها در اسفند نرمال پیش‌بینی می‌شود.
معاون پیش‌بینی هواشناسی استان با بیان اینکه وضعیت بارندگی در کل کشور برای فصل پاییز خوب نیست، گفت: پارسال هم کاهش بارندگی شدیدی داشتیم و امیدواریم نقشه‌های هواشناسی تغییر کنند و وضعیت بارش‌ها بهتر شود.
وی گفت: میانگین بارش فصل پاییز در استان بوشهر حدود ۱۰۰ میلیمتر است که اکنون برآورد نقشه‌ها نشان می‌دهد این مقدار ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از نرمال باشد.
راستگو تاکید کرد: کاهش بارش‌ها برای پاییز قطعی است، ضمن اینکه احتمال دارد بارش‌ها با تاخیر شروع شود.
به گفته وی، پاییز سال گذشته بیشترین بارش را در آذر داشتیم که بر خلاف تصور و پیش بینی‌های بلند مدت بود و برآورد پیش‌بینی فصلی پاییز امسال هم این است که بارش‌ها نسبت‌به بلند مدت کمتر از نرمال است.
معاون پیش‌بینی هواشناسی استان عنوان کرد: اقلیم استان ما به گونه‌ای است که معمولا در ۴۵ روز اول پاییز بارشی نداریم و در ۴۵ روز دوم برآورد نقشه‌ها این است که بارش‌ها به ویژه در آبان کمتر از نرمال باشد.
وی بیان کرد: بنا به تجربه گذشته اقلیمی استان انتظار داریم بارش‌ها در ۱۵ روز دوم آبان شروع شود، ولی مقدار بارش‌ها کمتر از نرمال است.