جمیری: هرکه می‌گوید نمی‌شود باید برود
جمیری: هرکه می‌گوید نمی‌شود باید برود

ندای استان: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: هر کس که می‌گوید نمی‌شود و نمی‌تواند وظایفش را انجام دهد باید خداحافظی کند و برود، این‌گونه نیست که بمانند و بگویند که نمی‌شود.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم جمیری در نشست با اعضای انجمن آبزیان استان بوشهر و فعالین حوزه آبزی پروری با اشاره به ظرفیت‌های این استان، بیان کرد: دلیل اینکه توقع داریم تا خاموشی‌ در استان نداشته باشیم این است که ما تولید کننده‌ایم نه مصرف کننده. ما بیش از دو برابر مصرف خود در استان تولید برق داریم و همه تاکید ما بر این است که سهم خاموشی نداشته باشیم.

او ادامه داد: برای جبران سهم خاموشی استان تلاش کردیم که این سهم را از توان صنایع جبران کنند که سهم ما به صفر برسد. اگر سال آینده خاموشی داشته باشیم باید در آن استثنائاتی هم وجود داشته باشد باید مثل بیمارستان‌ها استثناء قائل باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم در این نشست که رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل بانک کشاورزی استان حضور داشتند، عنوان کرد: جا‌هایی که با موجود زنده سر و کار دارند مانند پرورش دهندگان میگو که قطعی برق در آن‌ها می‌تواند خطر آفرین باشد و مصرف برق آن‌ها نیز سهم قابل توجهی نیست، باید جزء مستثنیات باشند.

جمیری گفت: ما باید تعیین تکلیف کنیم که براساس ضوابط، این مجموعه‌های صنعتی خود مسئول تهیه و تولید برق مورد نیازشان هستند یا دولت باید نیاز آن‌ها را تامین کند، اگر بر عهده خودشان است که باید فکر کنند و اگر کار دولت است بخش اجرایی باید پای کار بباید و مشکلات را حل کند.

او عنوان کرد: مجموعه برق در این خصوص باید تمام تلاش و توان خود را به کارگیرد تا مشکل استان بوشهر حل شود.

استان ما برخوردار ولی محروم است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس افزود: استان ما یک استان برخوردار، ولی محروم است برخورداری و محرومیت در کنار هم هیچ علتی جز ضعف مدیریت ندارد که این امر مصداقی به شخصی نباید بربخورد، اما باید به همه ما مسئولین بربخورد.

جمیری ادامه داد: اصلا قابل توجیه نیست و مسئولین باید صفر تا صد متولی باشند و این‌گونه نباشد که مشکلات وجود دارد و مدیران از آن بی خبر باشند.

او گفت: هر کس که می‌گوید نمی‌شود و نمی‌تواند وظایفش را انجام دهد باید خداحافظی کند و برود و این‌گونه نیست که بمانند و بگویند که نمی‌شود و وظایفشان را هم انجام ندهند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتقاد بنده این است که صنایع برق‌بَری که سهم بالایی از بار را بر شبکه توزیع تحمیل می‌کنند باید برق مورد نیاز خود را تولید کنند حتی باید به شبکه توزیع نیز کمک کنند و نه باری بر دوش شبکه باشند.

جمیری افزود: استان برخوردار ما تنها زمانی از محرومیت نجات پیدا می‌کند که مدیران ما از سرمایه گذاران استقبال کنند و تولیدکننده امروز را مانند جهادگران دیروز دفاع مقدس بدانند و بنامند.

او گفت: چنان‌که ما در زمان دفاع مقدس از این خاک و مملکت دفاع کردیم و کسانی که در این راه به درجه جانبازی، ایثارگری و یا شهادت نائل آمدند که افتخار ما هستند، امروز نیز در عرصه فعالیت‌های اقتصادی آن‌هایی که با نیت درست و برای خدمت به این جامعه و نظام و تولید ثروت و قدرت و حل مشکلات ورود پیدا می‌کنند این‌ها جهادگران عرصه اقتصادی هستند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت وظیفه دارد، از بالا تا پایین هیچ کس هم از این موضوع مستثنا نیست، باید تلاش کنند که با استقبال از بخش خصوصی مشکلات را حل کنند، زیرا دولت به تنهایی قادر به انجام تمامی این کار‌ها نیست.

جمیری گفت: راه نجات استان ما این است که با این همه ظرفیت، سرمایه گذاران بتوانند برای سرمایه گذاری به این استان بیایند و در مقابل مسئولین اجرایی استان باید از بخش خصوصی استقبال و حمایت کنند.