دستگیری فالگیر کلاهبردار در بوشهر
دستگیری فالگیر کلاهبردار در بوشهر

ندای استان:قاسمی گفت: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به هویت معلوم در مخفیگاه خود در یکی از شهرستان‌های شمالی این استان دستگیر شد.

به گزارش ندای استان، سرهنگ مهدی قاسمی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی از طرف فردی که در سایت دیوار خود را فالگیر و دعانویس معرفی کرده بود، پرونده اولیه تشکیل و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان سایبری پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد که متهم  با درج و انتشار آگهی رمالی و فالگیری در سایت دیوار، به‌محض ارتباط متقاضیان با وی که بیشتر هم خانم بودند، ادامه ارتباط را به واتساپ هدایت  و با سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن وعده‌های دروغین و امید واهی، مبالغ هنگفتی از آنها کلاهبرداری می‌کرده است.

قاسمی اظهار داشت: در تعدادی از موارد نیز با فریب قربانیان، تصاویر و حتی فیلم‌هایی از حریم خصوصی این افراد دریافت و سپس با تهدید آنها به انتشار این تصاویر در فضای مجازی یا ارسال به اعضای خانواده آنها، مبالغ بیشتری اخاذی می‌کرد.

وی افزود: با تلاش و اقدام ویژه کارشناسان سایبری پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضایی، متهم به هویت معلوم در مخفیگاه خود در یکی از شهرستان‌های شمالی این استان دستگیر شد.

قاسمی عنوان کرد: از محل اختفاء وی ۱۱ دستگاه تلفن همراه و ۱۶ قطعه سیم کارت و تعداد زیادی مهره و سنگ‌های گوناگون و اوراق مخصوص رمالی کشف که متهم با مشاهده دلایل و مستندات گردآوری شده به جرایم ارتکابی اعتراف کرد.

وی بیان کرد: تا این لحظه تعداد ۳۵ نفر از قربانیان جرایم ارتکابی این مجرم حرفه‌ای در سطح کشور شناسایی و برآورد شده که وی از این طریق بیش از سه میلیارد ریال، درآمد نامشروع و غیرقانونی داشته که به‌علت حجم جرایم ارتکابی و تجهیزات توقیفی از مجرم، اقدام برای مشخص شدن میزان وجوه مجرمانه دریافتی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

وی به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات و وعده‌های دروغین این افراد را نخورده و از ارائه اطلاعات خصوصی خود خودداری کنند تا گرفتار تبعات جبران‌ناپذیر آن نشوند.

قاسمی گفت: برابر قانون، افرادی که تحت عنوان رمالی و فالگیری اقدام به فریب هموطنان در فضای مجازی می‌کنند و مبالغی را دریافت کرده و به‌نحوی خرافه‌پرستی را رواج می‌دهند به عنوان کلاهبردار مورد تعقیب پلیس قرار می‌گیرند.