اجازه خروج یک ریال عوارض آلایندگی استان را ندادیم
اجازه خروج یک ریال عوارض آلایندگی استان را ندادیم

ندای استان:استاندار سابق بوشهر گفت: اجازه ندادیم یک ریال عوارض آلایندگی از استان بوشهر خارج شود.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار بوشهر با گرامیداشت شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امروز اگر در این مجلس باشکوه حضور داریم، باید بدانیم که همه ما مدیون خون پاک شهدایی هستیم که این امنیت و آبادانی را به ما هدیه کردند.

وی اضافه کرد: در استانی خدمت کردم که دارای چهره‌های نورانی است که منشأ خدمت بوده و افتخاری بوده که چند سال را در این استان به خدمت پرداختم.

استاندار سابق بوشهر بیان کرد: بوشهر استانی کم‌حاشیه، استان کار و تلاش است و در سخت‌ترین شرایط که تحریم‌های ظالمانه بر کشور اعمال شده بود و در شرایط کرونا شاهد کارهای خوبی در این استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این بوده که آرامش مناسبی را در استان بوشهر داشته باشیم، تصریح کرد: به خاطر آبادانی استان بوشهر بر بسیاری از مسائل گذشتیم و برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کردیم.

گراوند نقد منصفانه را بسیار مهم و راهگشا دانست و ادامه داد: امیدواریم قلم‌بدستان به این امر مهم توجه داشته باشند و به مسئولان کمک کنند.

وی تاکید کرد: در دورانی که در بوشهر مشغول به کار بودیم ۱۰۶ ملاقات با اعضای دولت، ۴۷۱ مورد معاونین وزرا و رؤسای سازمان‌ها داشتم و دو مورد با رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو داشتم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اجازه ندادیم یک ریال عوارض آلایندگی از استان بوشهر خارج شود. مردم بوشهر از استاندار انتظار داشتند که مدافع تمام قد مردم باشند و این را انجام دادیم. دنبال تحقق عدالت بودیم.

وی با اشاره به اینکه آب را به عنوان یک اولویت در دستور کار داشتیم گفت: کاهش ۳۰ درصدی وابستگی استان بوشهر به منابع خارج از استان یکی از اقدامات مهمی است که در دستور کار بود و به زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

گراوند با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب استان بوشهر طرح اجرا کردیم، تاکید کرد: سد باغان و دشت پلنگ در دست اجرا است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های ورزشی، فضای سبز، گردشگری، بنادر و گمرکات، توسعه روستاها، بهبود فضاهای آموزشی، آب و… از کارهای مهمی بوده که در استان بوشهر صورت گرفته است.

استاندار بوشهر همدلی مسئولان در استان بوشهر را یکی از نکات مهم و برجسته دانست و اظهار داشت: از همه مردم استان بوشهر تشکر می‌کنم. همه وقت خود را صرف خدمت به مردم کردم و در این چهار سال هیچگاه به غیر از کار برای مردم از استان بیرون نرفتم و به غیر از دو بار برای عمل جراحی مرخصی نگرفتم.

در این مراسم با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات عبدالکریم گراوند، احمد محمدی‌زاده به عنوان استاندار بوشهر معارفه شد.