پنج هزار تبلت برای دانش آموزان بوشهری تامین می‌شود
پنج هزار تبلت برای دانش آموزان بوشهری تامین می‌شود

ندای استان:مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از جمعیت ۲۴۴ هزار نفری دانش آموزان این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱، تاکنون ثبت نام ۹۸ درصد معادل ۲۴۰ هزار نفر آنها قطعی شده است.

به گزارش ندای استان،علیمراد کرمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیشتر دانش‌آموزانی که هنوز موفق به ثبت نام نشده اند شامل دانش آموزان پایه دهم به دلیل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته و دانش آموزان اتباع خارجی هستند که انتظار می‌رود تا اول مهر فرایند ثبت نام جمعیت باقی مانده از دانش آموزان نیز به سرعت طی شود.

وی بیان کرد: استان بوشهر هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز اتباع خارجی دارد که در زمان حاضر زمینه و شرایط لازم برای ثبت نام آنها در استان بوشهر فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: این دانش آموزان در بیش از ۱۰هزار کلاس درس در قالب ۲ هزار مدرسه ساماندهی شده اند.

کرمی در باره دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت:  هر چند در سال‌های گذشته آموزش و پرورش در تلاش بود که دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل را جذب مدرسه کند اما این روند در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تبدیل آموزش‌ها از فضای حقیقی و به مجازی بیشتر شد.

وی بدون اشاره به آمار شمار بازماندگان و یا ترک تحصیل دانش آموزان در استان بوشهر گفت: وضعیت این استان نسبت به کشور بهتر است به نحوی که اگر آمار این گروه از دانش آموزان در کشور سه درصد باشد در استان بوشهر ۱.۵ درصد است.

کرمی اضافه کرد: تلاش می‌شود با تامین شرایط لازم زمینه تحصیل برای همه دانش آموزان فراهم شود زیرا ترک تحصیل یک دانش آموز نیز زیاد است و همه کودکان و نوجوانان باید زیر پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.

استان بوشهر ۱۰۰ معلم کمبود دارد

وی در باره کمبود معلم گفت: در مقابل بازنشسته شدن ۸۰۰ فرهنگی در این استان ، ۷۰۰ معلم نیز در قالب تبدیل وضعیت، انتقال همکاران و تامین  نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب شده است.

به گفته کرمی در صورتی که وزارت آموزش و پرورش مجوز تامین این نیروها را از طریق جذب ۱۰۰ معلم حق التدریس به استان بوشهر بدهد مشکل کمبود نیرو برای سال تحصیلی جدید برطرف می‌شود.

کرمی اضافه کرد: در غیر این‌صورت مشکل کمبود نیرو را باید از طریق اضافه کار و استفاده از بازنشستگان برطرف کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تدابیر اندیشیده شده هیچ کلاس درس بدون معلمی در ابتدای مهرماه در این استان نخواهیم داشت و دانش آموزان از اول مهرماه آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

پنج هزار تبلت برای دانش آموزان بوشهری تامین می‌شود

به گفته کرمی براساس آمارها در سال تحصیلی گذشته (۱۳۹۹-۱۴۰۰)، ۱۲هزار و ۵۰۰ دانش آموز فاقد تبلت در این استان شناسایی شد که با کمک برخی بانک‌ها، سازمان منطقه ویژه پارس و صنایع وابسته و مرکز آمار ایران هشت هزار دستگاه تبلت تهیه و به آنان تحویل شد.

وی ادامه داد: پنج هزار دستگاه تبلت دیگر برای دانش آموزان نیاز است که با هماهنگی انجام شده با وزارت آموزش و پرورش قرار است با تامین اعتبار لازم (معادل ۱۰ میلیارد تومان) این تبلت‌ها تهیه و در اختیار دانش آموزانی که فاقد تبلت هستند قرار گیرد.

کرمی اضافه کرد: هرچند با به روز کردن و تقویت توانمندی‌ها، کار آموزش به صورت مجازی در سال گذشته پی‌گیری شد اما فاصله گرفتن دانش آموزان از مدرسه و حضور نیافتن در کلاس‌های درس موجب بروز آسیب‌هایی برای دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تغییر شیوه آموزش از حضوری به مجازی معلمان صحنه‌هایی ازنبوغ و دانش خود را ارائه دادند با این وجود فاصله گرفتن طولانی از آموزش‌های حضوری ضربه‌های زیادی به دانش‌آموزان وارد می‌کند.

کرمی بیان کرد: رویکرد غالب جهانی در فضای کنونی ارائه آموزش‌ها به صورت حضوری است و وزارت آموزش و پروش نیز برای پیشگیری از بروز آسیب‌ها آموزش حضوری را اصل قرار داده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه بازگشایی مدرسه‌ها تابع تصمیم ستاد ملی و ستاد استانی کرونا است یادآور شد: با این وجود در صورت فراهم شدن شرایط لازم پیش بینی‌ می‌شود در ۲۸ درصد مدرسه‌های استان بوشهر که زیر ۵۰ دانش آموز دارند در صورت دادن مجوز از ابتدای مهر آموزش‌ها به صورت حضوری و در ۲۴ درصد از مدرسه‌ها نیز که بین ۵۰ تا ۱۰۰ دانش‌آموز دارند آموزش در آنها با نظر شورای مدرسه به صورت ترکیبی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: همچنین ۴۸ درصد از مدرسه‌ها نیز که بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دارند با تصویب شورای مدرسه آموزش برای دوره دبستان پایه اول و در سایر دوره‌ها درس‌هایی که نیاز به آموزش حضوری دارد با رعایت پروتکل‌ها و بهبود شرایط از اول مهر به صورت حضوری انجام می‌شود.

به گفته کرمی آموزش و پرورش با همکاری مراکز بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی با رصد مدرسه‌ها تلاش می‌کند فضای استانداردی را برای حضور آنها فراهم کند و خانواده‌ها نیز با آرامش خاطر بیشتری فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

وی تاکید کرد: در این شرایط این وظیفه همه آحاد جامعه و رسانه‌ها است که با اطمینان بخشی خانواده‌ها و اقناع سازی افکار عمومی زمینه حضور تدریجی دانش آموزان را در کلاس درس فراهم کنند و خانواده‌ها نیز با همکاری و حمایت خود به این بی‌سوادی پنهان ناشی از فضای مجازی خاتمه دهند.

۹۹ درصد از فرهنگیان بوشهر  واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۹ درصد از فرهنگیان استان بوشهر یک نوبت و ۷۵ درصد نیز ۲ نوبت واکسن خود را دریافت و براساس برنامه ریزی تلاش می‌شود تا اوائل مهر همه جمعیت ۱۵ هزار نفر فرهنگیان این استان در مقابل کرونا ایمن شوند.

وی اضافه کرد: همچنین واکسیناسیون رانندگان سرویس مدرسه‌ها و اولیای دانش آموزان از جمله دیگر اولویت‌هایی است که برای ایمن سازی دانش آموزان در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.