استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از اولویت‌های دادگستری
استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از اولویت‌های دادگستری

ندای استان:رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تأکید کرد و گفت: این مهم یکی از مؤثرترین راه‌های اصلاح مجرمان است که در اولویت برنامه دادگستری استان بوشهر قرار دارد.

به گزارش ندای استان،علی جمادی ظهر امروز در بازدید از کانون اصلاح و تربیت بوشهر با اشاره به نقش مهم اجرا طرح‌های آموزشی و پرورشی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار داشت: فعالیت‌‌های اصلاحی و تربیتی در زندان و وضعیت بهداشتی، توجه به امور آموزشی، تربیتی و کاهش جمعیت کیفری در کانون اصلاح و تربیت بوشهر مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مددجویان به سبب مرتکب خطا و اشتباه در این مکان نگهداری می‌شوند گفت: مددجویان باید با  استفاده از برنامه‌های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی از کارهای خلاف گذشته عبرت بگیرند و تحول در خود ایجاد کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر باتأکید بر توجه به فراگیری علوم قرآنی و نقش آن در اصلاح و تربیت افزود: توجه به روش تربیتی از طریق علوم قرآنی ضمن اینکه انسان را از گناه‌ها دور می‌کند زمینه کمال و رشد انسان در ابعاد گوناگون فراهم می‌شود.

جمادی مشارکت مددجویان در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: مددجویان باید از این فرصت برای ارتقا سطح دانش و بنیه دینی و اعتقادی استفاده کنند تا زمینه اصلاح و بازسازی شخصیت آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی درون زندان به‌ویژه در عرصه علوم قرآنی و حضور فعال در نماز جماعت بسیار اثرگذار است گفت: بهره بردن از قرآن، شرکت در نماز جماعت تلاوت آیات الهی، آثار و برکات زیادی در زندگی دارد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به‌منظور رفع مشکلات مددجویان کانون اصلاح و تربیت بوشهر با حضور در این کانون با مددجویان به‌صورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آنان صادر کرد.

جمادی همچنین با حضور در زندان نظامیان بوشهر بر استفاده از فرصت و امکانات موجود در زندان توسط مددجویان تأکید کرد و افزود: سعی شود از امکانات و فرصت فرهنگی زندان استفاده مفید و کامل شود تا با اصلاح رفتار بتوانید مشمول تسهیلات قانونی و جایگزین حبس شوید و هرچه زودتر با تغییر شرایط به آغوش جامعه و خانواده خود برگردید.

جمادی بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تأکید کرد و گفت: این مهم یکی از مؤثرترین راه‌های اصلاح مجرمان است که در اولویت برنامه دادگستری استان بوشهر قرار دارد.

در ادامه رئیس کانون اصلاح و تربیت استان بوشهر از تعامل و همکاری خوب مراجع قضایی با این مرکز قدردانی و گزارشی از اقدامات انجام گرفته ارائه کرد.

جمادی در این بازدید ضمن دیدار مددجویان به‌صورت چهره به چهره در جریان روند و وضعیت قضایی آنان قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.