وام ۱۰۰ میلیونی کمیته امداد برای نیازمندان بوشهری
وام ۱۰۰ میلیونی کمیته امداد برای نیازمندان بوشهری

ندای استان:مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: افزایش تسهیلات اشتغال به میزان ۱۰۰ درصد در سال جاری از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان سبب شده که میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل بیشتر و انگیزه استفاده از این تسهیلات را بیشتر کند.

به گزارش ندای استان، محمدرضا میری صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: طی چند سال گذشته با تغییر رویکرد کمیته امداد به سمت توانمندسازی جامعه هدف این نهاد، شاهد ارائه خدمات مناسبی در این بخش هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ع) افزود: یکی از شاخص‌های توانمندسازی، ارائه تسهیلات اشتغال و کاریابی برای جامعه هدف این نهاد است که سبب شده میزان خوداتکایی این افراد بیشتر و زمینه نیاز به خدمات کمیته امداد کمتر باشد.

وی تصریح کرد: افزایش تسهیلات اشتغال به میزان ۱۰۰ درصد در سال جاری از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان سبب شده که میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد شغل بیشتر و انگیزه استفاده از این تسهیلات را بیشتر کند.

میری ادامه داد: در سال جاری در بخش اشتغال و از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه عمومی کشور، به همراه منابع اشتغال روستایی و صندوق قرض‌الحسنه ولایت، ۳۱۹ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: با وجود این که تسهیلات اشتغال‌زایی از محل ردیف‌های بودجه عمومی در مردادماه ابلاغ شده است، موفق شدیم که طی همین مدت محدود، ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال به جامعه هدف کمیته امداد پرداخت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: طی پنج ماه امسال، پنج هزار و ۴۵۰ فقره درخواست برای دریافت تسهیلات اشتغال توسط جامعه هدف کمیته امداد دریافت کرده‌ایم که سبب شده یک هزار و ۸۲ فرصت شغلی ایجاد شود.

میری ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال، ۶ هزار و ۷۳۵ شغل از محل تسهیلات ارزان‌قیمت و راهوران شغلی و دو هزار و ۹۵۳ شغل از محل کاریابی برای جامعه هدف این نهاد ایجاد کنیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های این نهاد در استان بوشهر برای ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی و کاریابی برای جامعه هدف گفت: در سال گذشته کمیته امداد استان بوشهر موفق شد در بین استان‌های کشور در حوزه اشتغال، مقام دوم کشور را به دست آورد که نشان می‌دهد خانواده‌های جامعه هدف این نهاد در استان بوشهر علاقه‌مند به دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و خوداتکایی هستند.