تعطیلی زودهنگام برخی نانوایی‌ها در بوشهر
تعطیلی زودهنگام برخی نانوایی‌ها در بوشهر

ندای استان:در هفته‌های گذشته در استان بوشهر با برخی از نانوایی‌ها که کم کاری داشتند توسط مرجع قضایی مورد برخورد قرار گرفت.

به گزارش ندای استان،مردم استان بوشهر در چند ماه اخیر در زمینه برخی از کالاهای اساسی دچار کمبود و افزایش چشمگیر بوده‌اند موضوع سیمان و مرغ هنوز به پایان نرسیده است به تازگی در برخی نقاط استان مردم از کمبود نان و تعطیلی زود هنگام نانوایی‌ها سخن می‌گویند.

در هفته‌های گذشته در استان بوشهر با برخی از نانوایی‌ها که کم کاری داشتند توسط مرجع قضایی مورد برخورد قرار گرفت.

سهمیه آرد کم است

خبرنگار فارس برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ یکی از نانوانداران بوشهری رفت. سید علی اکبر شهبازی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اگر شاهد تعطیلی زود هنگام نانوایی‌ها هستیم به این علت است که در ماه‌های تیر و مرداد کارگران به دلیل گرمای زیاد کار را رها می‌کنند و باعث می‌شود نانوادار را با مشکل مواجه کند و از طرفی در سال گذشته سهمیه بندی ۲۳۰ کیسه بوده است اما امسال سهمیه همان ۲۳۰ کیسه است آیا جمعیت منطقه‌ای که بنده فعالیت می‌کنم تغییری نکرده است؟ اگر در بحث گندم خوکفا شده‌ایم و بعضا صادرات انجام می‌دهیم، پس مسؤولین سهمیه‌ها را افزایش دهند.

سرازیر شدن روستاییان به سمت شهر

شهبازی در ادامه عنوان کرد: یک مسئله دیگر که وجود دارد بحث روستاهایی هست که نانوایی ندارند و یا نانوایی‌هایشان نانشان کیفیت مناسبی ندارد و باعث می‌شود جمعیت قابل توجهی به شهرها سرازیر شوند و شاهد کمبود باشیم.

این نانوادار افزود: با توجه به افزایش برق، آب، بیمه و حقوق کارگر قیمت نان به خاطر جو روانی جامعه چند سالی یکبار افزایش پیدا می‌کند و انتظار ما از دولت این است که تعرفه‌های ذکر شده را ثابت نگهدارد.

یکی از شهروندان بوشهری در تماس تلفنی با خبرنگار فارس عنوان کرد: متاسفانه رویه بدی که در استان شکل گرفته است در ساعت خاصی می‌توان نان تهیه کرد و انتظار ما از مسؤولین امر نظارت بیشتر بر کم کاری نانوایی‌ها است.

ناتوانی نانوایی‌ها در خرید آرد به قیمت آزاد

غلامشاه مسیح گل یکی از روسای اتحادیه نانواداران بوشهری در گفتگو با فارس بیان کرد: کمبود آرد در بازار وجود دارد، در گذشته نانوایی‌ها در صورت نداشتن سهمیه دولتی، آرد را به صورت آزاد کیسه‌ای ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کردند اما با توجه به افزایش چشمگیر، توانایی این کار را ندارند و از مردم خواهشمند هستیم در فصول گرم دیر وقت به نانوایی مراجعه نکنند زیرا کار کردن در این هوا آن هم پای آتش سخت است.

مسیح گل تصریح کرد: در گذشته مردم کمتر برای مصرف روزانه‌شان نان می‌گرفتند اما با توجه به افزایش نهاده‌های دامی به دلیل ارزان بودن نان به حیوانات خود نیز نان می‌دهند.

رضا دبیرفلک یکی از شاطرکاران بوشهری عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت برنج و مقرون به صرف‌تر بودن نان، تمایل خرید بیشتری به این کالا اساسی دارند و با توجه به سختی بودن کار در کنار تنور داغ آن هم در فصل تابستان حقوقمان بسیار کم است و کمتر کسی حاضر می‌شود کار کند و همین موارد باعث مشکلات متعددی می‌شود.

انتهای پیام/