امام جمعه بوشهر:۲۰۰ هزار دُز واکسن اضطراری به بوشهر اختصاص دهید
امام جمعه بوشهر:۲۰۰ هزار دُز واکسن اضطراری به بوشهر اختصاص دهید

ندای استان:نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در نامه‌ای به وزیر بهداشت، توجه ویژه به استان‌های جنوبی و تخصیص ۲۰۰ هزار دُز واکسن به استان بوشهر را درخواست کرد.

به گزارش ندای استان، در پی شیوع مجدد بیماری کرونا در جنوب کشور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه بوشهر طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، تقاضای تخصیص بیشتر واکسن و تسریع در واکسیناسیون مطلق افراد بالای پنجاه سال و همچنین افراد بالای چهل سال دارای بیماری‌های خاص در سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان و همچنین اختصاص ۲۰۰ هزار دُز واکسن به استان بوشهر را کرد.

در این نامه آمده است: در آغاز از تمامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در عرصه‌های مختلف پزشکی به‌ویژه مقابله با بیماری ویروس کرونا تشکر و قدردانی می‌نمایم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون آن تلاشگران حوزه سلامت و شفای همه بیماران را از خداوند متعال خواستارم.

در ادامه این نامه آمده است: بدین‌وسیله خدمت آن جناب معروض می‌دارم استان‌های جنوبی ایران: هرمزگان، خوزستان و بوشهر به علت شرایط خاصّ جغرافیایی، ارتباط بین‌المللی و تردّد بسیار جمعیت متنوع و سیّال می‌تواند کانون درگیری و شیوع این بیماری در فضای محلی و ملّی باشند همان‌طور که هم اینک دچار وضعیت حادّ بیماری کرونا هستند؛ بدین‌جهت تقاضا می‌شود در دو عرصه: تخصیص بیشتر واکسن و تسریع در واکسیناسیون مطلق افراد بالای پنجاه سال و همچنین افراد بالای چهل سال دارای بیماری‌های خاص در این سه استان، اقدام عاجل صورت گیرد.

در پیان این نامه آمده است: بی‌تردید این اقدام دانش‌بنیان آمایشی، موجب مدیریت کارآمد پروژه درمان، کنترل و مهار چرخه انتقال این بیماری در گستره منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد بود. شایان‌ذکر است که استان بوشهر در صورت تخصیص صد و پنجاه تا دویست هزار دُز واکسن می‌تواند تمامی یا بیشتر افراد مذکور را واکسینه نماید.