۹ شناور و ۲ خودروی حامل صید غیرمجاز در بوشهر توقیف شد
۹ شناور و ۲ خودروی حامل صید غیرمجاز در بوشهر توقیف شد

ندای استان:فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات بوشهر گفت: ۹ شناور و ۲ دستگاه خودروی حامل صید غیرمجاز در این استان توقیف و بیش از نیم تن ماهی و میگو کشف شد.

به گزارش ندای استان، سرهنگ قدرت اله حاتم‌وند فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: در عملیات گشت زنی نیروهای این یگان که به مدت ۵ روز در صیدگاه‌های بوشهر تا دیر به مرحله اجرا درآمد، ۷۴ فروند لنج و ۶۲ فروند قایق بازرسی شدند و ۸ فروند لنج و یک قایق صیادی متخلف توقیف و پرونده آنان برای سیر مراحل لازم به محاکم قضائی ارجاع شد.

او افزود: در گشت جاده‌ای این یگان نیز ۲ دستگاه خودرو حامل میگوی صید شده غیرمجاز در آب‌های استان خوزستان و صید ترال غیرمجاز ماهی در آب‌های استان بوشهر که مجوز دامپزشکی نداشتند، توقیف و ۳۶۵ کیلوگرم میگو و ۱۵۲ کیلوگرم ماهی کف زی از آنان کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر همچنین از کشف و ضبط یک رشته تور ترال قایق، یک جفت تخته صید و یک دستگاه وینچ ترال لنج خبر داد و عنوان کرد: ادوات صید شده نگهداری و پس از صدور رای قضائی به همراه دیگر ادوات کشف شده در مزایده عمومی به فروش خواهند رسید.

حاتم‌وند بخشی از رسالت تشکل‌های صیادی را فرهنگ‌سازی در رعایت قوانین و مقررات صیادی از سوی بهره برداران و هدایت آنان به نگاه مسئولانه به برداشت از ذخیره آبزیان برشمرد و گفت: توجه جدی نکردن به این مقوله موجب شده است تا صیادان غیرمجاز و متخلف با نادیده گرفتن حقوق صیادان قانونمند و کسب درآمد نامشروع و افزایش سطح تخلف، تلاش‌های این یگان را کم اثر جلوه دهند.

او بیان کرد: آمار نشان می‌دهد تثبیت صید سالانه به میزان ۶۰ هزارتن و جلوگیری از کاهش آن با اقدامات این یگان هم سو و رابطه مستقیم داشته است.

بیش از ۱۲ هزار صیاد حرفه‌ای در آب‌های محدوده استان بوشهر به صید مشغولند و سالانه حدود ۶۰ هزارتن آبزی صید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند.