عملکرد خوب دادگستری استان در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها
عملکرد خوب دادگستری استان در فرایند رسیدگی به پرونده‌ها

ندای استان:رئیس کل دادگستری استان گفت: در سال گذشته ۲۲۲ هزار پرونده به عنوان مجموعه ورودی در دادگستری استان ثبت شد و تقریباً به همین میزان هم پرونده مختومه شد یعنی پرونده‌هایی از سال‌های قبل هم بود اولویت رسیدگی نیز پرونده‌های معوق مربوط به سال‌های گذشته بود که تقریباً به همین میزان پرونده مختومه داشتیم.

به گزارش ندای استان،علی جمادی افزود: در شورا‌های حل اختلاف تاکید بر صلح و سازش در رسیدگی‌ها بود که خوشبختانه بیشتر پرونده‌هایی که در شورای حل اختلاف بود از این طریق هم منتهی به صلح و سازش شدند.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه گفت: سرکشی از زندان‌های استان همراه با مسئولین استانی و شهرستانی و رسیدگی به مشکلات زندانیان و حضور در مراجع قضایی و دیدار با قضات و کارکنان و مردم از جمله برنامه‌های این هفته است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: بحث سامانه‌های الکترونیکی و نحوه ابلاغ و فرآیند الکترونیکی شدن ابلاغ، پابند الکترونیکی ازاولویت‌های دستگاه قضایی است.

جمادی در خصوص تخلفات انتخاباتی هم گفت: با هماهنگی خوبی که بین دادگستری استان و سایر دستگاه‌ها وجود دارد، شورای پیشگیری از وقوع جرم قبل از اینکه فرآیند رای‌گیری شروع شود و جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم به صورت مداوم و ۲۴ ساعته تا پایان اعلام نتایج فعال بود و ما کمترین مشکلات تخلفات انتخاباتی را داشتیم و پرونده مهمی که مربوط به انتخابات ثبت شده باشد در حوزه‌های قضایی استان نداشتیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما