توقف فعالیت دستگاه‌های مجاز استخراج رمز ارز
توقف فعالیت دستگاه‌های مجاز استخراج رمز ارز

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: فعالیت دستگاه‌های استخراج رمزارز که مجوز رسمی داشتند متوقف شد و دستگاه‌های غیرمجاز هم شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، در بررسی روند فعالیت دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان با تاکید بر مدیریت مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی عنوان کرد: برای پایداری شبکه برق‌رسانی مشارکت همگانی در مدیریت مصرف برق ضروری است.

او افزود: کاهش بارندگی‌ها در فصل گذشته سبب کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی شده و در این زمینه سطح ذخیره آب در سد‌ها کاهش یافته است.

استاندار بوشهر با اشاره به گرمای زودرس ادامه داد: استفاده از وسائل خنک کننده در سایر نقاط کشور زودتر از سال‌های قبل آغاز شده که این امر باعث افزایش مصرف برق شده است.

او یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف برق را دستگاه‌های استخراج رمز ارز بیان کرد و گفت: فعالیت دستگاه‌هایی که مجوز رسمی داشتند متوقف شد و دستگاه‌های غیرمجاز هم شناسایی و با آن‌ها برخورد شد.

استاندار بوشهر با تاکید بر قاطعیت در برخورد با استخراج کنندگان رمز ارز‌ها، عنوان کرد: با مشارکت دستگاه‌های مربوط از جمله شرکت توزیع نیروی برق، پلیس و دستگاه قضائی ضمن شناسایی و برخورد با عوامل استخراج رمز ارز، این دستگاه‌ها برای جلوگیری از خاموشی جمع‌آوری می‌شود.

گراوند با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد تاکید کرد:  همگان برای پایداری مشارکت کنند تا مشکلی در برگزاری انتخابات پیش نیاید.تمام تلاش وزارت نیرو هم بر این است که برق قطع نشود.

او، کاهش ساعت کار ادارات و انعقاد تفاهم نامه‌ میان شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با صنعت و کشاورزی را از جمله مواردی عنوان کرد که برای مدیریت مصرف انرژی در استان بوشهر صورت گرفته است.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین بخشی از برق تولیدی صنایع پتروشیمی استان بوشهر به شبکه برق‌رسانی این استان، اعلام کرد: این امر نقش مهمی در پایداری برق استان بوشهر دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر هم با اشاره به محدودیت‌های تامین برق با توجه به کاهش بارندگی‌ها گفت: مصرف برق در استان بوشهر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا حشمتی با اشاره به هماهنگی با مشترکان برق در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی در مدیریت مصرف تکلیفی، بیان کرد: با تعامل و تفاهم‌های ایجاد شده پیش بینی می‌شود در فصل تابستان خاموشی اعمال نشود.