کارخانه سیمان دشتستان ۲ اخطاره شد
کارخانه سیمان دشتستان ۲ اخطاره شد

ندای استان:سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشتستان گفت: کارخانه سیمان این شهرستان در چند روز اخیر به علت آلایندگی شدید دو بار اخطار گرفته است.

به گزارش ندای استان،طاهره موسوی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشتستان بیان کرد: کارخانه سیمان این شهرستان تا یازدهم خرداد مشکل زیست محیطی نداشت، اما در چند روز اخیر آلودگی شدیدی ایجاد کرده و دو بار اخطار گرفته است.

او ادامه داد: اگر فیلتراسیون کارخانه سیمان دشتستان اصلاح نشد این کارخانه، آلاینده شناخته می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشتستان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته دو مورد شکایت از صنایع دشتستان صورت گرفته است، افزود: سنگ شکن، سیمان، گچ و ماسه از صنایع موجود در این شهرستان هستند که استعداد آلایندگی دارند و با توجه به میزان استفاده از فیلتر می‌توان آن‌ها را دسته بندی کرد.

موسوی همچنین با بیان اینکه دهیاری دهقاید و شهرداری آبپخش برای ساماندهی پسماند اقدام کرده‌اند، بیان کرد: در خصوص شهر‌های وحدتیه، دالکی و برازجان همچنان پرونده باز است، زیرا محل دفن زباله در دالکی در نزدیک رودخانه و مرغداری است و در محل دفن پسماند وحدتیه نیز آتش سوزی رخ داده است و شرایط مطلوبی ندارد.

او گفت: از شهرداری برازجان نیز به خاطر سلول دفن پسماند عفونی شکایت شده است و راهکار آن نیز ایجاد سامانه تصفیه فاضلاب شهری از سوی اداره آب است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشتستان بیان کرد: فعالیت ۱۱ سازمان مردم نهاد محیط زیست در این شهرستان نشانه افزایش اقبال عمومی و مشارکت فراگیر و خودجوش جوامع محلی به نگهداری از محیط زیست است.

موسوی افزود: در سال‌های اخیر افزایش سطح آگاهی مردم و جوامع محلی در زمینه حفظ طبیعت، موجب افزایش مشارکت عمومی شده و به همت همیاران محیط زیست و کمک محیط بانان در زمینه افزایش ساخت آبشخورها و رسید‌گی به آن‌ها، گشت زنی و آموزش جوامع محلی، دامداران و روستاییان اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه پارسال ۵ تابلوی شکار ممنوع در مناطق گیسکان، سنابن سنا، خیرک و شکرک، سوک و باغ‌تاج نصب شده است، عنوان کرد: در حوزه صید و شکار ارتباط خوبی با دهیاری‌ها و انجمن برقرارشد و نتیجه خوبی حاصل شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دشتستان بیان کرد: از بین رفتن زیستگاه‌های حیات وحش گونه‌های مهمی از جمله پلنگ، کل و بز، قوچ و میش و انواع پرندگان بومی در سال‌های اخیر تهدید جدی برای این گونه‌ها بوده و ضرورت مشارکت علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست را دوچندان کرده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان