کشف۱۱۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان
کشف۱۱۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان

ندای استان:۹۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان بوشهر و ۲۲ دستگاه در شهرستان دشتی کشف شد.

به گزارش ندای استان، فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از کشف ۹۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابراهیم عرب زاده افزود: دیروز در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی هماهنگ و غافلگیرانه در محل اعلام شده حاضر شدند و توانستند ۹۷ استخراج ارز دیجیتال یا ماینر را که از برق شهری به صورت غیرمجاز استفاده می‌کردند، کشف کنند.

او با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این عملیات ۳۰ دستگاه فن خنک کننده نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

در همین حال فرمانده انتظامی شهرستان دشتی نیز با اشاره به کشف ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تولید ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در شهر خورموج، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ جهانبخش صیادی افزود: ماموران پلیس آگاهی، پس از بررسی‌ صورت گرفته و اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی، با هماهنگی قضائی به محل اعزام و موفق به کشف ۲۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال بدون هرگونه اسناد و مدارک قانونی شدند.

او ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی کشفیات این عملیات را پنج میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی عنوان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.