چند نفر در استان بوشهر واجد شرایط رای دادن می باشند؟
چند نفر در استان بوشهر واجد شرایط رای دادن می باشند؟

ندای استان:وی جمعیت رای اولی‌های استان بوشهر برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد را ۱۸هزار و ۴۳۸ نفر اعلام کرد.

به گزارش ندای استان،دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفر جمعیت استان ۷۹۷ هزار و ۹۵۱نفر واجد شرایط رای دادن در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های شهر و روستا هستند.

خسرو دهقانی افزود : از این تعداد ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ نفر مرد و ۳۶۹ هزار و ۱۴۹ نفر زن هستند.

وی جمعیت رای اولی‌های استان بوشهر برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد را ۱۸هزار و ۴۳۸ نفر اعلام کرد.

دهقانی گفت: با توجه به شرایط کرونا  برگزاری هرگونه جلسه سخنرانی نامزد‌ها در اماکن مسقف شامل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

وی افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدرسه‌ها و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده مانعی ندارد؛ براین اساس فرمانداری‌ها مکان‌های مناسب هر شهرستان را شناسایی کنند.

دهقانی اضافه کرد: رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده الزامی است و تمام شرکت کنندگان و برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله تعیین شده هستند؛ ضمن اینکه مسئولان مراسم به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که هیچ تجمعی قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی به وجود نیاید.

وی با اشاره به حضور نامزد‌های ریاست جمهوری در شهر‌های مختلف نیز یادآور شد: برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه ممنوع و تخلف آشکار انتخاباتی به حساب می‌آید.