۹۰۰۰ باغ‌ویلا در بوشهر از عوامل کم‌آبی هستند
۹۰۰۰ باغ‌ویلا در بوشهر از عوامل کم‌آبی هستند

ندای استان:حمزه پور گفت:در برخی از این خانه باغ‌ها نزدیک به ۱۰۰ اصل درخت از درختانی که نیاز به آب زیاد دارند مثل لیموترش کاشته شده که با آب شرب و به طور غیرقانونی آبیاری می‌شوند.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید حمزه پور در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص آمار خانه باغ‌های استان و مصرف غیرمجاز آب شرب در آنها اظهار داشت: بیش از پنج هزار خانه باغ در تنگستان و چهار هزار باغ ویلا در گناوه ساخته شده که حجم آب مصرفی غیرمجاز توسط آنها یکی از عوامل مهم در به‌وجودآمدن بحران آب در استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در بازدید از مناطقی که این خانه باغ‌ها در آنجا ساخته شده، مشاهده شده در برخی از این خانه باغ‌ها نزدیک به ۱۰۰ اصل درخت از درختانی که نیاز به آب زیاد دارند مثل لیموترش کاشته شده که با آب شرب و به طور غیرقانونی آبیاری می‌شوند.

وی افزود: برخی از این خانه باغ‌ها دارای انشعاب قانونی هستند ولی مصرف آنها بیش از حد مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: کسی مخالف تفریح برخی افراد نیست، ولی در شرایطی که کاهش بارندگی، آب موردنیاز استان را با مشکل روبرو کرده و به‌سختی و هزینه‌ بالا آب را تأمین می‌کنیم، این اقدام ضربه به زندگی عموم مردم را در پی خواهد داشت.