تعمیرات دوره‌ای یا خاموشی‌های چراغ خاموش؟
تعمیرات دوره‌ای یا خاموشی‌های چراغ خاموش؟

ندای استان:چند روزی است که مردم مناطق مختلف استان بوشهر از قطعی برق گلایه دارند، این خاموشی‎ها در حالی رخ داده که درباره آن‌ها اطلاع‌رسانی نشده است.

به گزارش ندای استان،در چند روز اخیر ساکنان نقاط مختلف استان بوشهر اعلام کرده‌اند که با قطعی برق یک تا دو ساعته در روز رو به رو شده‌اند و افزون بر سختی تحمل گرما، نگران از دست دادن وسایل برقی‌شان هستند.

قطعی برق به طور معمول در ساعات ظهر که مردم در حال استراحت هستند و هوا به شدت گرم است رخ می‌دهد.

با توجه به اینکه این روزها، زمان امتحانات دانش آموزان و برخی از دانشجویان است که باید درس‌هایشان را از طریق فضای مجازی پیگیری کنند، قطعی برق باعث گلایه این افراد هم شده است.

هنوز شرکت توزیع برق استان بوشهر در زمینه خاموشی‌های نوبتی اطلاع رسانی نکرده است.

فقط این شرکت در روزهای گذشته از مردم خواسته است با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال آبی کنونی و کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی، مصرف برق را مدیریت کنند.

از مردم درخواست شده است، درجه کولر را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند، کولرهایشان را سرویس کنند، هنگام روز از نور طبیعی به جای لامپ بهره ببرند و از لامپ‌های کم مصرف یا ال ئی دی استفاده کنند.

همچنین زمان اوج مصرف برق در استان بوشهر از ساعت ۱۲ تا ۱۸ اعلام شده و از مردم تقاضا شده است که در این ساعات از لوازم پرمصرف خانگی مانند اتو، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، و جاروبرقی استفاده نکنند.

۷۰ درصد برق استان بوشهر در بخش خانگی مصرف می‌شود.

همچنین به منظور مدیریت مصرف برق از فردا یعنی شنبه اول خرداد ساعت کاری ادارات استان بوشهر به ۶:۳۰ تا ۱۳ تغییر می‌کند.