دستگاه‌های ماینر عامل افزایش مصرف برق در بوشهر
دستگاه‌های ماینر عامل افزایش مصرف برق در بوشهر

ندای استان:حشمتی گفت: شناسایی رمز ارز‌ها که هرکدام معادل یک کولر گازی، و معادل ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز بیماران کرونایی مصرف دارد و همراهی مردم موجب کاهش ۱۰ درصدی می‌شود.

به گزارش ندای استان،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: امسال تابستان بسیار سختی را خواهیم داشت و علت آن بارش کم باران و کاهش ۳۵ درصدی ذخائر آبی در پشت سدهاست که موجب شده تولید نیروگاه‌های برق آبی به ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش یاید.

حشمتی با بیان اینکه افزایش دمای هوا و تابستان زودرس در کشور از دیگر عوامل است افزود: این موضوع در استان بوشهر موجب افزایش ۱۵ درصدی در فروردین و افزایش ۱۰ درصدی در اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی اضافه کرد: استفاده از دستگاه استخراج غیرمجاز و رمزارز‌های دیجیتال تبدیل به یک معضل برای صنعت برق کشور شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ادامه داد: مجموعه این عوامل در فروردین و اردیبهشت موجب افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در کشور و افزایش ۳۰ درصدی در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

حشتمی گفت:تعدیل روشنایی معابر و خاموشی چراغ‌های غیرضروری بلوار‌های شهری و بین شهری، پارک‌ها و میادین که تاکنون بیش از ۳۵ هزار چراغ روشنایی تعدیل شده و تا پایان خرداد به ۶۵ هزار چراغ می‌رسد، شناسایی و مبارزه با دستگاه‌های رمزارز‌های غیرمجاز که تا کنون بیش از هزار دستگاه در استان شناسایی شده از جمله اقدامات است.

وی بیان داشت: ملزم نمودن ادارات به کاهش مصرف افزون بر ۵۰ درصدی برق، تغییر ساعات کاری آن‌ها که موجب صرفه جویی ۴۰ مگاواتی مصرف برق است و انعقاد تفاهمنامه همکاری با بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مشترک صنعتی، کشاورزی، عمومی و اداری برای کاهش مصرف یلا تغییر ساعت کار از دیگر اقدامات در مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد: شناسایی رمز ارز‌ها که هرکدام معادل یک کولر گازی، و معادل ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز بیماران کرونایی مصرف دارد و همراهی مردم موجب کاهش ۱۰ درصدی می‌شود.

حشمتی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار مشترک برق در استان داریم که بیش از ۷۰ درصد آن مشترکین خانگی هستند، اما در این میان مشترکین استان جزء پر مصرف‌ترین‌ها در کشور هستند و در حالیکه سرانه مصرف در کشور کمتر از ۳ هزار کیلووات است در استان بیش از ۱۲ هزار کیلوات در هر دوره است به گونه‌ای که پس از هرمزگان در جایگاه دوم مصرف قرار داریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما