آرزوی شهرداری بوشهر برای ۱۰۰ سال آینده
آرزوی شهرداری بوشهر برای ۱۰۰ سال آینده

ندای استان:شهردار بوشهر از برگزاری جشنواره بلدیه و بوشهر آرزوها در خرداد خبر داد و گفت: یکی از جذابیت‌های همایش این است که شهروندان بوشهر در سال ۱۵۰۰ خواهند دید که مدیران شهری چه آرزوهایی برای این شهر داشته‌اند.

به گزارش ندای استان، مسعود غلامزاده فرد عصر امروز در نشست خبری همایش علمی بلدیه و بوشهر شهر آرزوها اظهار داشت: خرداد امسال همایش ۱۱۰ سالگی بلدیه بوشهر را جشن می‌گیریم و با توجه به تدارکات انجام شده این برنامه در قالب همایش علمی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر گفت: این همایش از تاریخ چهار تا ۶ خردادماه برگزار خواهد شد و کارگروه‌هایی مثل کارگروه علما و فضلا، فرهنگ هنر، ورزش و نخبگان تشکیل شده‌اند.

این مقام مسؤول افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا یک سری محدودیت‌های خواسته و ناخواسته گریبان‌گیر ما شده است و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی باید این برنامه را به‌صورت محدود برگزار کنیم.

برنامه ای برای صدسال آینده

حسین صالحیان در این نشست خبری اظهار داشت: ساختار نظام‌مند هر جامعه‌ای عقبه‌ای را داراست و اگر به تاریخ کهن دیار بوشهر رجوع کنیم می‌فهمیم که بلدیه بوشهر قدمتی ۱۱۰ ساله دارد.

شهردار بندر بوشهر بیان کرد: یک‌صد و دهمین سالگرد تأسیس بلدیه بوشهر را بهانه‌ای قرار دادیم و موضوع بوشهر آرزوها را مطرح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بوشهر آرزوها یعنی ما برای سال‌های آینده، دهه‌ها و سده‌ها چه برنامه‌هایی را می‌توانیم داشته باشیم که در همه سطوح بتوانیم در حوزه شهری برای مردم خدمتگزاری کنیم.

صالحیان عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که بوشهر شهر آرزوها را بسط ملی دهیم و از همه فرهیختگان در جای‌جای میهن برای مشارکت در این طرح دعوت به‌عمل‌آمده است.

این مقام مسؤول اظهار کرد: برای این همایش از بعضی شهرداران ایران و معاونت عمرانی وزارت کشور دعوت شده البته برای ما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اولویت اول قرار دارد با این شرایط عدهٔ کمی از این عزیزان مهمان ما خواهند شد.

شهردار بندر بوشهر عنوان کرد: هدف ما از برگزاری این همایش یک جشن صرف نیست چراکه ما نیازمند نقشه راهی هستیم تا بتوانیم هرسال با تقویت نقاط قوت و برطرف‌کردن نقاط ضعف شهری شایسته را داشته باشیم.

وی گفت: یکی از جذابیت همایش این است که شهروندان بوشهری در سال ۱۵۰۰ خواهند دید که مدیران شهری چه آرزوهایی برای این شهر داشته‌اند.

افتتاح دفتر یونسکو در بوشهر

شهردار بوشهر افزود: تعداد ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که با توجه به شرایط امروز، آخرین‌مهلت ارسال آثار نخبگان بوده است.

صالحیان تصریح کرد: یکی از اقدامات ما در راستای این همایش بازدید نماینده یونسکو از بوشهر بوده است که شرایط آن فراهم شده و دفتر یونسکو در شهر بوشهر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: چاپ مقاله‌های ارسالی در یک کتاب به‌عنوان نقشه راه برای صدسال آینده از دیگر اقدامات ما در همایش بوشهر آرزوها خواهد بود.