ساعت کار ادارات استان بوشهر تغییر کرد
ساعت کار ادارات استان بوشهر تغییر کرد

ندای استان:ابراهیمی گفت:به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تأمین برق پایدار، استفاده حداکثری از مولدهای اختصاصی برق ادارات در دستور کار قرار گرفته شود.

به گزارش ندای استان، حسن ابراهیمی با تأکید بر مدیریت مصرف در برق آب اظهار داشت: در فصل تابستان به سبب شدت گرما و افزایش دمای هوا، مصرف آب و برق افزایش می‌یابد که برای جلوگیری از بحران باید فرهنگ مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی، مصوبه هیئت وزیران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس این مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بوشهر و بر اساس درخواست شرکت توزیع نیروی برق استان، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی و اداری این استان برای مدیریت بهینه مصرف برق و جلوگیری از هرگونه بحران انرژی و قطعی برق در فصل تابستان تغییر می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان بوشهر از اول خرداد ماه خاطر نشان کرد: ساعت کار ادارات استان بوشهر از روز شنبه اول خرداد تا ۳۱ مرداد ماه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۱۳ تعیین می‌شود.

ابراهیمی، خاطر نشان کرد: مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات امداد جاده‌ای، پاسگاه‌ها نظامی و انتظامی، بخش‌های اجرایی و خدمات شهرداری‌ها و واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مربوط به قانون امور مالیاتی مشمول این ابلاغیه نیستند.

وی، با بیان اینکه ابلاغ ساعت کار جدید ادارات شامل واحدهای ستادی بانک‌های استان بوشهر هم می‌شود گفت: ساعت کاری شعب بانک‌ها توسط شورای هماهنگی بانک‌های استان اعلام می‌شود و تمامی واحدهای ستادی بیمه‌های استان مشمول ساعت کاری اعلام شده می‌باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر، خاموش کردن کلیه وسائل برقی به ویژه تجهیزات سرمایشی بعد از پایان ساعت اداری را الزامی دانست و تأکید کرد: حضور کارکنان در ادارات در خارج از ساعت اداری اعلام شده به استثنا موارد ضروری به تشخیص مدیر دستگاه، ممنوع است.

ابراهیمی، با تأکید بر اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در راستای فرهنگ‌سازی و اصلاح الگو مصرف توسط دستگاه‌های متولی گفت: تجهیزات سرمایشی در فضاهای اداری باید بر روی دمای ۲۵ درجه تنظیم شود.

وی، با تأکید بر جلوگیری از تشکیل جلسات در زمان اوج بار مصرف برق ساعت ۱۲ تا ۱۸ تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تأمین برق پایدار، استفاده حداکثری از مولدهای اختصاصی برق ادارات در دستور کار قرار گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر، با اشاره به اینکه دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقى استانداری بوشهر مسئولیت نظارت بر اجرا ابلاغیه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند خاطر نشان کرد: اجرا دقیق مفاد ابلاغیه بر عهده مدیر دستگاه اجرایی است و با هرگونه تخلف مطابق با مقررات برخورد می‌شود.