ایستگاه سنجش کیفیت هوا در عسلویه راه‌اندازی شد
ایستگاه سنجش کیفیت هوا در عسلویه راه‌اندازی شد

ندای استان:رئیس اداره محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: ایستگاه سنجش و پایش کیفیت هوا در مرکز این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش ندای استان، مصطفی موذنی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: آلودگی هوا به عنوان جدی‌ترین و شایع ترین‌نوع آلایندگی، حاصل فعالیت‌های مختلف زندگی را در جوامع انسانی تحت تاثیر قرار می‌دهد که از جهت اندازه گیری، شناسایی و پایش این نوع از آلودگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: سازمان محیط زیست به عنوان متولی شناسایی و تشخیص آلاینده های زیست محیطی در این حوزه اقدام به نصب، راه اندازی و راهبری ایستگاه های پایش آنلاین هوای محیطی در نقاط مختلف کشور کرده که اطلاعات تجمیع شده در سامانه پایش کیفی کل کشور https://aqms.doe.ir قابل دسترس است.

موذنی ادامه داد: در شهرستان عسلویه با توجه به تعدد صنایع پالایشگاهی وپتروشیمی راه‌اندازی این ایستگاه مورد توجه جدی این سازمان بوده است.

وی اظهارداشت: ایستگاه پایش کیفیت هوا در عسلویه با تمام توان ممکن در سرویس قرار گرفته و پارامتر مهم و حساسی همچون(دی اکسید گوگرد، اکسیدهای نیتروژن، ذرات کمتر از  ۱۰و ۲.۵میکرو متر، بلک کربن و از همه مهمتر الاینده های سرطان زایBTEX) در این ایستگاه اندازه گیری، پایش و رصد می‌شود.

موذنی یادآورشد: نقش بسزای این ایستگاه در تحقیقات زیست محیطی بر کسی پوشیده نیست و تدوام فعالیت این ایستگاه به عنوان تعیین کننده شاخص کیفیت هوای عسلویه راهنمای ارزشمندی در تدوین سیاستهای مدیریتی در این خصوص خواهد بود.

وی عنوان کرد: عموم مردم و نهادها در صورت نیاز می‌توانند اطلاعات شاخص کیفیت هوا را از سامانه https://aqms.doe.ir مشاهده و بهره‌برداری کنند.