بیمارستان شهید گنجی برازجان به یک دستگاه ام آر آی مجهز شد
بیمارستان شهید گنجی برازجان به یک دستگاه ام آر آی مجهز شد

ندای استان:یک دستگاه ام آر آی پیشرفته با توان مغناطیسی ۱.۵ تسلا به بیمارستان شهید صادق گنجی شهر برازجان اختصاص یافت.

به گزارش ندای استان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بیمارستان شهید گنجی برازجان به یک دستگاه ام آر آی(MRI) پیشرفته با توان مغناطیسی ۱.۵ تسلا مجهز شد  و محموله مخازن گاز هلیوم این دستگاه وارد استان شده است.

سعید کشمیری ادامه داد: دستگاه یاد شده نقش مهمی در تشخیص بیماری، روند درمان بیماران مراجعه کنند به بیمارستان شهید گنجی و دیگر شهروندان دشتستانی و سایر هم استانی‌هادارد.

او افزود: دستگاه ام آر آی بیمارستان شهید گنجی برازجان باعث ارتقای کیفیت درمان و نیز پیشگیری از مراجعات مکرر بیماران به مراکز همجوار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر با اشاره به اینکه این دستگاه از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی و با تسهیلات ارزیِ و ریالی ویژه مراکز دولتی تهیه شده است، ادامه داد: ارزش ریالی دستگاه با ارز آزاد ۲۷۰ میلیارد ریال برآورد شده که با هزینه‌های تجهیزات عمرانی و ساختمانی، هزینه‌اش به ۳۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

کشمیری بیان کرد: این دستگاه فردا وارد استان می‌شود و در چند روز آینده با تزریق گاز هلیوم و پایان مراحل نصب، آماده بهره برداری و خدمت رسانی به بیماران خواهد شد.

او از حمایت‌های مسئولین استانی از جمله استانداربوشهر و نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی برای خرید و راه اندازی این دستگاه تشکر کرد.