کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگر بوشهر در نوروز ۱۴۰۰
کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگر بوشهر در نوروز ۱۴۰۰

ندای استان:مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگر به استان در نوروز ۱۴۰۰ به علت شیوع کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش ندای استان؛ محمدحسین ارسطوزاده بیان کرد: ظرفیت  بوشهر در حوزه گردشگری بسیار بالا بوده، به طوری که در حال حاضر، بیش از ۳۰۰۰ شغل به شکل مستقیم در استان به این صنعت وابسته است.

او افزود: قابلیت‌های بوشهر در زمینه گردشگری بسیار بالاست که این موضوع یکی از مزیت‌های استان بوده و لازمه حرکت در این بخش، حمایت جدی و عملی از فعالان حوزه گردشگری در بوشهر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به کاهش ۹۵ درصدی ورود گردشگر به استان بوشهر در نوروز ۱۴۰۰ عنوان کرد: گردشگری به شکل مستقیم پارسال و نوروز امسال، متاثر از شیوع کرونا در کشور شد که استان بوشهر هم از این قضیه مستثنی نبود، ولی با همکاری خوب مدیران تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های سطح استان تلاش کردیم که با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی سفری ایمن را برای گردشگران به وجود آوریم.

ارسطوزاده تاکید کرد: با تشکیل ۱۶ تیم نظارتی در ابتدای سال، بیش از یک‌هزار و ۲۷۱ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری سراسر استان انجام شد، که همین مورد سبب اجرای دقیق دستورالعمل‌ها بود.

او گفت: بی تردید وضعیت گردشگری در شرایط پسا کرونا تغییر خواهد کرد و همراه با شعار سال مشکلات و موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران بخش گردشگری را تسهیل خواهیم کرد و حرکت رو به رشد خود را در این استان ادامه می‌دهد و ما در کنار فعالان گردشگری، با تمام توان سعی خواهیم کرد نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا کنیم.