سرقت اطلاعات شهروندان با اپلیکیشن‌های جعلی تشخیص زلزله
سرقت اطلاعات شهروندان با اپلیکیشن‌های جعلی تشخیص زلزله

ندای استان:رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: در پی وقوع زلزله در بوشهر اپلیکشن‌های جعلی تحت عنوان تشخیص زلزله در حال انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، اپلیکیشن‌هایی که آلوده به بدافزارهای مخرب و جاسوسی هستند.

به گزارش ندای استان، سرهنگ مهدی قاسمی اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله در بوشهر اپلیکیشنی تحت عنوان تشخیص زلزله در فضای مجازی در حال انتشار می‌باشد که این برنامه‌ تبلیغ‌افزار بوده و کارکرد صحیحی ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای سرقت اطلاعات کاربران انتشار بدافزارها یا اپلیکیشن‌های جعلی می‌باشد.

این مقام سایبری درباره سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط اپلیکیشن‌های جعلی گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال نرم افزارها و یا لینک‌های مخرب با عناوین مختلف به ‌دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی قربانیان هستند تا از آن طریق اقدام‌ به اخاذی از آنان نمایند، لذا برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌پذیری در این فضا از کلیک برروی لینک‌ها و یا نصب‌نرم افزارهای ارسالی توسط افراد ناشناس خودداری کنید.

سرهنگ قاسمی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: شهروندان در صورت نیاز برای استفاده از اپلیکیشن‌های مورد نیاز آن‌ها را از مارکت‌های معتبر دریافت نموده و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه‌ شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم می‌باشند خودداری نماید.

وی به شهروندان هشدار داد:  برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به‌ تمامی اطلاعات ذخیره‌ شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت که می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده نمایند.

این مقام انتظامی بیان کرد:بهترین راه‌ حل برای این‌که گرفتار اپلیکیشن‌های مخرب و آلوده نشوید این است که هرگز اپلیکیشن و برنامه‌های مورد نظر خود را از مارکت‌های غیررسمی و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دانلود نکنید و از نصب فایل‌های متفرقه روی سیستم‌عامل دستگاه خود اکیدا خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان گفت: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند.