۹۵ درصد روستا‌های بوشهر از جاده آسفالت برخوردارند
۹۵ درصد روستا‌های بوشهر از جاده آسفالت برخوردارند

ندای استان:وی عنوان کرد: بوشهر جزء استان‌هایی است که در جذب اعتبارات استانی و ملی در حوزه راهداری خوب عمل کرده و پیشرفت‌های خوبی هم داشته است

به گزارش ندای استان، داریوش امانی در حاشیه بازدید از راه‌های روستایی استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت راه‌های کشور خوب است، اما نیاز به رسیدگی دارد عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار کیلومتر راه شریانی کشور نیاز به توجه جدی دارد که رسیدگی به آن از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ است و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی از کمبود اعتبار و قیر هم گفت و افزود: برای تامین قیر امسال تفاهم‌نامه‌هایی را با کارخانه‌های تولید کننده آن امضاء می‌کنیم.
امانی گفت: به‌منظور تامین اعتبار راه‌های روستایی و شریانی به دنبال امضاء تفاهمنامه با دستگاه‌هایی، چون بنیاد برکت، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و بسیج سازندگی که در زمینه محرومیت زدایی فعالیت دارند هستیم تا به این طریق کمکی به ساخت و تکمیل راه‌های روستایی با ۲۰ خانوار جمعیت شود.
وی عنوان کرد: امسال در مجلس شورای اسلامی برای راه‌های روستایی ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن برای مطالبات قبلی پیمانکاران و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای راه‌های روستایی است که تا کنون آسفالت نشده‌اند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان داشت: اگر این اعتبار، سال بعد هم به همین میزان تامین شود دیگر روستای بالای ۲۰ خانواری در کشور نخواهیم داشت که مشکل جاده و راه دسترسی داشته باشد.
وی عنوان کرد: بوشهر جزء استان‌هایی است که در جذب اعتبارات استانی و ملی در حوزه راهداری خوب عمل کرده و پیشرفت‌های خوبی هم داشته است به گونه‌ای که سال ۱۴۰۰ جشن تکمیل آسفالت راه‌های روستایی را در استان بوشهر خواهیم داشت، زیرا ۹۵ درصد روستا‌های آن از جاده آسفالت برخوردارند و تنها ۵ درصد از این جاده‌ها باقی مانده که امسال تمام می‌شود.
امانی گفت: پایان طرح‌های نیمه تمام با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت، رفع نقاط حادثه خیز و رسیدگی به راه‌های شریانی و راه‌های منتهی به مرز‌های کشور از اولویت‌های این سازمان است.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما