روند ابتلا به کرونا در دشتستان صعودی است
روند ابتلا به کرونا در دشتستان صعودی است

ندای استان:فرماندار دشتستان : روند ابتلا به کرونا در شهرستان صعودی می‌باشد و لازم است مردم و اصناف توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ندای استان، فتح اله نوروزی افزود: مسئولان ادارات و نهاد‌های دولتی نیز دستور العمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. همچنین ادارات خدمات رسان با یک سوم و سایر ادارات نیز با ۵۰ درصد ظرفیت خود به مدت ۲ هفته فعالیت کنند.

وی بیان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی، اماکن ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز، تالار‌های پذیرایی و مشاغل گروه‌های شغلی ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل هستند.

فرماندار دشتستان با اعلام اینکه کرونا همچنان ادامه دارد و هرگونه عادی انگاری موجب ورود به پیک‌های خطرناک خواهد شد، اظهار داشت: متاسفانه در هفته‌های گذشته مردم و اصناف، شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت نکردند و همین امر موجب نارنجی شدن وضعیت شهرستان شد.

نوروزی افزود: چنانچه عادی انگاری ادامه داشته باشد و شهرستان وارد وضعیت قرمز کرونایی شود مجبور می‌شویم که تمامی محدودیت‌ها را اعمال کرده و این به نفع هیچ فرد، گروه یا صنفی نخواهد بود.

وی گفت: از مهمترین دلایل ابتلا به کرونا، دورهمی‌های خانوادگی و انجام مراسم شادی و فاتحه با تعداد افراد زیاد می‌باشد که خواهش می‌کنیم مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی در این موارد همکاری لازم را با ستاد استانی کرونا داشته باشند.

فرمانداردشتستان تاکید کرد: تمامی ادارات ملزم به لغو تمام نشست‌ها، همایش‌ها و همچنین تمامی ماموریت‌های غیر ضروری به مدت ۲ هفته هستند.