خانه‌های مسافر بوشهر بی مشتری ماندند
خانه‌های مسافر بوشهر بی مشتری ماندند

ندای استان:معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی بوشهر گفت: تا پایان هفتم فروردین نزدیک به چهار هزار و ۸۰۰ مسافر در استان اقامت کردند که هیچ کدام به خانه‌های مسافر نرفته‌اند.

به گزارش ندای استان،سکینه سالاری معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: از ۲۸ اسفند پارسال تا پایان ۷ فروردین امسال، چهار هزار و ۷۹۵ مسافر در استان اقامت کرده‌اند که بیشترین اقامت‌ها با ۴۲ درصد در هتل‌ها بوده است و خانه‌های مسافر دارای مجوز هم مشتری نداشته‌اند.

او همچنین افزود: ۱۶ گروه نظارتی برای بررسی اجرای دستورالعمل سفر‌های ایمن و مسئولانه تشکیل داده‌ایم که در این مدت، ۷۴۷ بازدید از تاسیسات گردشگری استان داشته‌اند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی بوشهر ادامه داد: این تعداد بازدید از مهمان‌سراها، خانه‌های مسافر دارای مجوز، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی انجام  گرفته است و چهار واحد هم تذکر کتبی دریافت کرده‌اند.

طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، اسکان مسافر فقط در واحد‌های اقامتی دارای مجوز امکان‌پذیر است که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و به هر شکل دیگر اسکان گردشگر و مسافر در بوشهر ممنوع است.

همچنین هیچ گونه امکانات رفاهی در سواحل، بوستان‌ها و مدارس به گردشگران بوشهر در نوروز ۱۴۰۰ ارائه نمی‌شود.

مردم می‌توانند موارد اسکان غیر قانونی را در تماس با شماره‌های ۱۹۷و ۱۱۰ اعلام کنند، و یا اینکه گزارش خود را در این زمینه با پیامک به شماره ۰۹۹۰۲۰۹۴۵۹۹ بفرستند.