هشدار هواشناسی به دریانوردان بوشهری
هشدار هواشناسی به دریانوردان بوشهری

ندای استان:هواشناسی بوشهر به دریانوردان هشدار داد: با توجه به وزش باد شدید تا بسیار شدید از روز شنبه تا سه‌شنبه، از تردد‌های دریایی غیر ضروری در این مدت خودداری شود.

به گزارش ندای استان،مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر فردا (شنبه ۷ فروردین) تا روز سه شنبه به سبب وزش باد‌های شدید تا بسیار شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.
فرج‌اله شکوهی پور افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعت‌ها سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۳ متر افزایش یابد.
مدیر کل هواشناسی استان به دریانوردان توصیه کرد: در مدت یاد شده از تردد‌های دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.
وی گفت: همچنین در این مدت وقوع گردوخاک و کاهش دید در برخی نقاط استان و مناطق همجوار و انتقال آن بر روی دریا دور از انتظار نخواهد بود.
شکوهی‌پور عنوان کرد: جهت وزش باد تا فردا، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها از وقت امروز تا اوایل شب گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا، امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از اوایل شب ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از صبح فردا در سواحل مرکزی و شمالی به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۶ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۲، جزر دوم ساعت ۱۳:۰۳ و مد دوم ساعت ۱۹:۳۴ دقیقه خواهد بود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما