شهردار دلوار : مرمت موزه رئیسعلی دلواری نیازمند اعتبار است
شهردار دلوار : مرمت موزه رئیسعلی دلواری نیازمند اعتبار است

ندای استان:شهردار بندر دلوار گفت: مرمت و بهسازی موزه شهید رئیسعلی دلواری بعنوان نماد مبارزه با استعمار و سردار جنوب نیازمند تخصیص اعتبار است.

به گزارش ندای استان، حامد خیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  اجرا نشدن پروژه‏‌های مهم و زیرساختی در این بندر مانع توسعه و پیشرفت بندر دلوار شده است

شهردار بندر دلوار گفت: پروژه آب شیرین کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی بندر دلوار از سال ۹۶ با حضور سرپرست وقت وزارت نیرو آغاز شد ولی هنوز با گذشت حدود چهار سال پروژه به سرانجام مطلوبی نرسیده است.

وی بیان کرد: پروژه مخزن پنج هزارمتر مکعبی بندر دلوار نیز با وجود اهمیت آن برای ذخیره و تقویت فشار آب با وجود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی زمان بهره‎ برداری از آنها هر ساله به مناسبت‏ های آینده موکول می ‎شود.

خیری ادامه داد: مجتمع فرهنگی هنری بندر دلوار نیز با اسکلت بندی انجام شده حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته ولی با تامین نشدن اعتبار مورد نیاز احداث روند اجرا آن متوقف شده است.

وی افزود: پروژه مجتمع فرهنگی هنری دلوار از ۶ سال پیش عملیات اجرایی آن شده ولی با اجرا نشدن آن اکنون هزینه اجرا آن  چند برابر شده است.

خیری اظهارداشت: این تعلل در حالی رقم خورده که برای پروژه‌هایی مشابه این در برخی شهرهای دیگر استان اعتبار ملی، استانی، نفت و سایر منابع پیش‌بینی و روند احداث آنها سرعت‌بخشی می‌شود.

وی با اشاره به ابهام‌های شهروندان دلوار درباره واگذاری ۷۲ هکتار از اراضی ساحلی توسط میراث فرهگی در قالب منطقه نمونه گردشگری عنوان کرد: با توجه به وجود سرمایه‌گذاران توانمند در دلوار اینکه قرار باشد این اراضی به شرکت بین المللی نمایشگاه‌های استان واگذار و دور آن دیوار کشیده اتفاق مطلوبی برای دلوار رقم نمی خورد و احتمال نارضایتی اجتماعی از این موضوع وجود دارد.

خیری همچنین با اشاره به نهایی شدن تحویل بلوار خلیج فارس از اداره کل راهداری به شهرداری افزود: با نگاه مثبت مسئولان بخش، شهرستان و استان، بازنگری طرح جامع شهر دلوار مصوب شده که اجرا شدن آن ۸۴ هکتار دیگر به حریم شهر اضافه و مشکل خدمات‌دهی به زمین‌های مردم برطرف می‎ شود.

وی گفت: بودجه شهرداری دلوار برای سال جاری هفت میلیارد تومان بوده ولی به اندازه ۲۷ میلیاردتومان پروژه به بهره برداری رسید یا شروع شد.

خیری در ارتباط با پروژه‎های شاخص شهر دلوار اظهارداشت: شمار پروژه‌های در دست احداث شهرداری بندر دلوار ۲۶ پروژه است که برای به نتیجه رسیدن آنها در مجموع ۱۱ میلیار تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: باند کند رو بلوار خلیج فارس، روشنایی بلوار رئیسعلی دلواری، زمین چمن مصنوعی ۱۱ نفره و زمین فوتبال ساحلی، جانمایی سایت پسماند بخش دلوار، پارک موزه رئیسعلی دلواری، پیست سلامت، کنار گذر خلیج فارس، پارکینگ مقابل مجتمع های تجاری از جمله پروژه‎های در حال اجرا شهر دلوار است.

خیری  در ارتباط با پروژه‎های افتتاح شده در طی یکسال گذشته نیز گفت: ساختمان شهرداری دلوار ، فضای سبز و بهسازی بلوارهای شهید زمانی و سردار سلیمانی، سنگفرش بیش از پنج‌هزار متر مربع پیاده راههای سطح شهر، المان گلزار شهدا، ساختمان آتش نشانی ، نصب دوربین پایش تصویری ، ترمیم نوار حفاری  و خرید بالابر و جرتقیل  از جمله پروژه‎ های شاخص شهر دلوار است.

  • منبع خبر : ایرنا