وضعیت جمع آوری زباله بوشهر ساماندهی شود
وضعیت جمع آوری زباله بوشهر ساماندهی شود

ندای استان:عضو شورای شهر بوشهر، ساماندهی هر چه سریع‌تر وضعیت جمع آوری زباله و بهبود وضع نظافت شهر را خواستار شد.

به گزارش ندای استان،حیدر رفاهی عضو شورای شهر بوشهر گفت: با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار جمع آوری زباله در شهر و استقبال نکردن از برگزاری دو مناقصه پسماند، مقرر شد که شهرداری به مدت سه ماه کار جمع آوری زباله را انجام دهد و در این مدت فرآیند مناقصه جدید برگزار شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایط موجود جمع آوری زباله در شهر با توجه به محدودیت خودروها وضعیت مناسبی ندارد و درخواست دارم هر چه سریع‌تر این شرایط ساماندهی و مناقصه جدید برگزار شود.

این عضو شورای شهر بوشهر، درباره پل عابر پیاده روبه روی بیمارستان شهدای خلیج فارس هم گفت: از شهرداری می‌خواهم با نصب مجدد تجهیزاتی که به سرقت رفته، پل را آماده استفاده کند. برای نگهداری پل هم راهکارهایی از جمله استفاده از واگذاری ظرفیت تابلوی تبلیغاتی در قبال نگهداری از آن وجود دارد که باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

رفاهی همچنین با انتقاد از شیوه هرس درختان، به این نکته نیز اشاره کرد که درختان کنوکارپوس در محلات باعث آسیب های زیادی به منازل شهروندان شده که باید با برنامه ریزی مدون‌ این درختان جمع آوری و گونه هایی متناسب با اقلیم بوشهر کاشته شود.

او درباره مجوز راه اندازی غرفه های فروش ماهی گلی و سایر اقلام سفره هفت سین، که هم موجب اشتغال جوانان جویای کار می‌شود و هم در ایجاد حال و هوای عید تاثیر دارد، مواردی را بیان کرد.

انتقاد از ارائه نشدن گزارش عملکرد مالی باشگاه شاهین

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر نیز گفت: تا کنون چهار نامه از شورا به شهرداری فرستاده و درخواست کرده‌ام گزارش عملکرد هزینه تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر ارائه شود اما تا کنون از ارسال گزارش به شورا خودداری و گفته شده عملکرد هزینه مالی تیم شاهین محرمانه است.

طاهره شمشیری افزود: همان طور که ما بودجه ۸ میلیارد تومانی برای این تیم تصویب کردیم طبق قانون و وظیفه نظارتی خود ملزم به نظارت بر روند عملکرد هزینه‌ای این تیم هستیم و این حق قانونی ما است.

او ادامه داد: چهار سال به تیم‌داری شهرداری رای دادیم و طبق قانون باید گزارشی از عملکرد هزینه‌ای این تیم داشته باشیم.

این عضو شورای شهر بوشهر بیان کرد: در صورت ارسال نشدن گزارش هزینه‌ای تیم شاهین به شورا، درخواست تحقیق و تفحص از طرف شورا و ارسال گزارش به نهاد‌های نظارتی مرتبط را دارم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان