شناسایی ۵ مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید در بوشهر
شناسایی ۵ مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید در بوشهر

ندای استان:دکتر کشمیری گفت:متاسفانه از ۵ مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید شناسایی شده تا کنون ۳ موردآنها فوت کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهرگفت: ۵ مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید در استان بوشهر شناسایی شد.

دکتر کشمیری اظهار کرد: از ۵ مورد شناسایی شده، ۲ موردآنها درشهرستان عسلویه، ۲ مورد در شهرستان دشتی و یک مورد در شهرستان بوشهر بوده است.
وی افزود: متاسفانه از ۵ مورد مبتلای ویروس جهش یافته جدید شناسایی شده تا کنون ۳ موردآنها فوت کرده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا کنون ۱۲ مورد مبتلای جدید به ویروس جهش یافته در استان بوشهر شناسایی شده است.
دبیرستاد مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: با توجه به رنگبندی جدید شهرستان‌ها و نارنجی شدن سه شهرستان گناوه، دیلم و کنگان و زرد شدن ۷ شهرستان دیگر استان بوشهر باید محدودیت‌ها شدیدتر و رعایت موارد بهداشتی بیشتر از قبل گردد.
دکتر کشمیری شرح داد: با توجه به قدرت انتشار سریع سوش جدید ویروس کرونا که این قدرت انتشار ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی می‌باشد، باید در شرایط حساس اپیدمی بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با توجه به همجواری با استان‌هایی که در شرایط قرمز قرار دارند و در پیش رو داشتن تعطیلات نوروزی، این افزایش می‌تواند برای استان بوشهر زنگ خطری باشد.
دکتر کشمیری بیان کرد: برای جلوگیری از وقوع موج چهارم کرونا از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم که تعطیلات عید به سفر نروند و با در خانه ماندن همراه با کادر بهداشت و درمان گامی برای مبارزه با این ویروس منحوس بردارند.
وی افزود: با توجه به فصل و آب و هوای مناسب استان بوشهر در این شرایط سخت کرونایی از آحاد هم استانی‌های مهمان نواز خواهشمندم که تا پایان اپیدمی نه به سفر رفته و نه میزبان مسافرهایی از شهرستان‌های دیگر بوده تا با کمک هم و با یاری خدا این روزهای سخت به پایان برسد.