۱۷۰ واحد صنفی دارای کالای غیراستاندارد در بوشهر
۱۷۰ واحد صنفی دارای کالای غیراستاندارد در بوشهر

ندای استان:مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در بازرسی از ۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی، ۱۷۰ واحد صنفی دارای کالای غیراستاندارد در استان شناسایی شد.

به گزارش ندای استان،محمد رحیم بهره‌مند در حاشیه بازدید از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بوشهر بیان کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد کنترل و نظارت بر کیفیت کالای عرضه شده است که در این خصوص بازرسان اداره استاندارد با مشارکت خودجوش پایگاه‌های بسیج وارد عمل شده و در قالب طرح طا‌ها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) بر واحد‌های عرضه کننده کالا نظارت می‌کنند.
وی، هدف از اجرای این طرح را نظارت بر اصالت کالا و استاندارد بودن آن و پیشگیری از عرضه کالای بی کیفیت از سوی اخلاگران اقتصادی عنوان کرد.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه طرح طا‌ها از ابتدای سال ۹۹ شروع شده و در نوروز نیز ادامه دارد اضافه کرد: تا کنون ۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در قالب این طرح بازرسی شده‌اند که از این تعداد، ۱۷۰ واحد صنفی دارای کالای غیراستاندارد شناسایی شده است.
وی ادامه داد: ۱۵ مورد از این کالا‌ها دارای علامت استاندارد جعلی بودند که کشف شد و ۱۹۱ مورد هم کالای فاقد علامت استاندارد و پروانه استاندارد بودند که از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری هستیم و با متخلفان برخورد می‌شود.
بهره‌مند عنوان کرد: برای اطمینان از استاندارد بودن کالا، لازم است کد پایین علامت استاندارد به سامانه ۱۵۱۷ پیامک تا آخرین وضعیت کیفی کالا از طریق سامانه پاسخ داده شود.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما