هواشناسی بوشهر: دریانوردان از تردد غیرضروری در خلیج فارس اجتناب کنند
هواشناسی بوشهر: دریانوردان از تردد غیرضروری در خلیج فارس اجتناب کنند

ندای استان:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش بادهای شدید شمال غربی خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج و متلاطم است که با این شرایط دریانوردان باید در مدت یاد شده از تردد غیرضرور اجتناب کنند.

به گزارش ندای استان،پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز و فردا روند دما در استان بوشهر همچنان کاهشی خواهد بود و از روز دوشنبه روند آن افزایشی خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته نیز براساس پیش‌‎بینی‌‎های انجام گرفته استان بوشهر در برخی مناطق شاهد بارش خفیف و پراکنده باران بود.

مساعدی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۳۳ و برازجان با ۱۰ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی گردوخاک و در برخی نقاط با احتمال مه صبحگاهی پیش‏‌بینی شده‌است.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و روی دریا و سواحل مرکزی و جنوبی گاهی بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: در این مدت ارتفاع موج در سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی بیش از ۲۷۰ سانتیمتر پیش‌‎بینی می‏‌شود.