ممنوعیتی برای حضور نظامی‌‎ها در انتخابات وجود ندارد
ممنوعیتی برای حضور نظامی‌‎ها در انتخابات وجود ندارد

ندای استان:وزیر پیشین نفت گفت: در قانون اساسی ممنوعیتی برای حضور نظامی‌‎ها در انتخابات وجود ندارد و نیرو‌های مسلح تنها نباید وارد احزاب و جناح‌‎های سیاسی شوند.

به گزارش ندای استان،رستم قاسمی وزیر پیشین نفت در جمع خبرنگاران در بوشهر درباره مخالفت امام خمینی (ره) برای ورود نظامی‎‌ها به حوزه سیاست، بیان کرد: در قانون اساسی ممنوعیتی برای حضور نظامی‌‎ها در انتخابات وجود ندارد و نیرو‌های مسلح تنها نباید وارد احزاب و جناح‌‎های سیاسی شوند.

او از رسانه‏‌ها خواست تلاش کنند تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال ۱۴۰۰ محقق شود.

معاون سپاه قدس افزود: هرچند مردم مشکلاتی دارند، اما امروز نیاز است که با درک بیشتر شرایط کشور در جامعه جهانی حضوری پرشور و حماسی در انتخابات خرداد سال ۱۴۰۰ داشته باشند.

قاسمی گفت: هدف اصلی باید مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات باشد و اینکه آن‌ها به چه کسی رای دهند، تصمیم بر عهده خود آن‌ها است.

او عنوان کرد: امروز کشور در حوزه اقتصادی نیازمند نگاه غیر سیاسی با تمرکز بیشتر به موضوع معیشت مردم است.در حوزه اقتصادی، هر کس دارای کارنامه و قابلیت تاثیرگذاری باشد باید کاری را در دست گیرد.

وزیر سابق نفت در خصوص برجام نیز بیان کرد: برجام یک معاهده بین المللی بود که سازمان ملل نیز آن را تایید کرد، اما آمریکایی‌‎ها با خروج از این توافق باردیگر ثابت کردند که غیرقابل اعتماد هستند. در موضوع برجام همچنین اثبات شد ایران همواره اهل تنش زدایی است.

قاسمی، بیشتر مشکلات کشور را اقتصادی و معیشتی دانست و افزود: اینکه گفته شود تحریم اثر ندارد خارج از انصاف است.

او با اشاره به اینکه دولت در سال‎‌های اخیر دستاورد‌های قابل توجهی داشته است که نباید آن‌ها را نادیده گرفت، ادامه داد: از جمله دستاورد‌ها می‌‎توان افزایش ظرفیت تولید برق ۸۰ هزار مگاواتی کشور و ۷۰ میلیون تنی سیمان را نام برد.

معاون سپاه قدس درباره اف. ای. تی. اف نیز گفت: آمریکا بر ساختار این حوزه تسلط دارد از این رو باید برای عضویت در آن برنامه‌ریزی کامل داشته باشیم و برای پذیرفتن یا نپدیرفتن آن کار و بررسی لازم صورت گیرد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان