فرماندار:برنامه‌های روز بوشهر امسال برگزار نمی‌شود
فرماندار:برنامه‌های روز بوشهر امسال برگزار نمی‌شود

ندای استان: فرماندار بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا امسال برنامه‌های گرامیداشت ۱۸ اسفندماه “روز بوشهر” برگزار نمی‌شود.

به گزارش ندای استان، عباس جمشیدی روز دوشنبه در نشست ستاد شهرستانی کرونا بوشهر افزود: برگزاری گرامیداشت و هرگونه مراسم به مناسبت روز بوشهر که باعث تجمع شود، ممنوع است و اجرای برنامه حضوری به این مناسبت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری هرگونه برنامه‌ای که در این ارتباط باعث تجمع شود، می‌تواند در افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، شلوغی بیمارستان‌ها و مرگ و میر در فروردین ماه بیانجامد.

فرماندار بوشهر اضافه کرد: همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارها ضروری است و هرگونه کوتاهی و تخلفی در این زمینه اعمال قانون خواهد شد.

جمشیدی تاکید کرد: همچنین برپایی هرگونه چادر در کنار ساحل ممنوع و محدودیت‌های شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد  نیز با جدیت بیشتری درشهرستان بوشهر اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: بوشهر جزو شهرستان‌های زرد کرونایی است و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا بر اساس رنگ بندی اعلام شده اعمال قانون خواهد شد.

فرماندار بوشهر گفت: در زمان حاضر در شرایط خیلی سخت شیوع کرونا قرار داریم و معلوم نیست این ویروس از چه ناحیه‌ای ضربه می‌زند به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه ضروری است.

جمشیدی تاکید کرد: در این مدت جمعیت قابل توجهی ازآحاد جامعه را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده ایم و با توجه به شیوع ویروس جهش یافته در برخی استان‌های کشور می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: نظام درمان بسیاری از کشورهای پیشرفته در مقابل ویروس کرونا به زانو درآمده‌است، این درحالی است که ایران با توجه به هدایت‌های رهبری و همکاری مردم تاکنون توانسته بخوبی این ویروس را مدیریت کند اما حفظ این دستاورد نیازمند همراهی مردم است.

فرماندار بوشهر همچنین برضرورت تهیه و تامین ماسک در شهر چغادک و کنترل ترددها در این منطقه تاکید کرد.

۱۸ اسفند سالروز تاسیس مدرسه سعادت در بوشهر به عنوان روز  بوشهر نام‌گذاری شده‌است.

  • منبع خبر : ایرنا