تخریب ساخت و ساز‌ها در حریم آبراه‌های شهر برازجان
تخریب ساخت و ساز‌ها در حریم آبراه‌های شهر برازجان

ندای استان:مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: در یک هفته اخیر ۱۱ مورد دیوارکشی، ایجاد پی و ساخت سازه به وسعت هزار و ۲۳۴ مترمربع در آبراه‌های مختلف شهری برازجان شناسایی و رفع تصرف شد.

به گزارش ندای استان، نعمت اله نجاتی با بیان اینکه تجاوز به حریم و بستر رودخانه و آبراه‌ها در محدوده‌های شهری در زمان سیلاب منجر به بروز فجایع جبران ناپذیری می‌شود افزود: پر کردن آبراه‌ها برای ساخت و ساز واحد‌های مسکونی و تجاری باعث تنگ شدن مسیر گذر سیلاب می‌شود و با کاهش توان آبگذری رودخانه، به ساکنان شهر خسارت وارد می‌کند.
وی با اشاره به موارد قانونی برخورد با متجاوزان به رودخانه‌ها عنوان کرد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه ساخت و ساز در بستر و حریم قانونی رودخانه ممنوع است.
مدیر منابع آب شهرستان دشتستان بیان کرد: بارندگی‌های شدید و رگباری در  شهرستان دشتستان در پاییز و زمستان اخیر و وقوع سیلاب و آبگرفتگی منازل مردم و معابر عمومی، ضرورت رعایت قانون و حفظ حریم رودخانه‌ها را بیشتر نمایان کرد.
وی از برخورد با متخلفان ساخت و ساز در حریم رودخانه‌های و دره‌های فصلی خبر داد و گفت: در یک هفته اخیر ۱۱ مورد دیوارکشی، ایجاد پی و ساخت سازه نیز به وسعت به وسعت هزار و  ۲۳۴ مترمربع در آبراه‌های مختلف شهری برازجان شناسایی و رفع تصرف شد.
نجاتی با بیان اینکه این اقدامات با همکاری نهاد‌های امنیتی، انتظامی و قضایی صورت گرفته است عنوان کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا هرگونه تخلفات حوزه آب را به این اداره اطلاع‌رسانی کنند.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما