اول اسفند ماه؛صدور دفترچه‌ درمان تامین اجتماعی در بوشهر متوقف می‌شود
اول اسفند ماه؛صدور دفترچه‌ درمان تامین اجتماعی در بوشهر متوقف می‌شود

ندای استان:عباس دیری گفت:بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.

به گزارش ندای استان،سرپرست اداره کل  تامین‌اجتماعی  استان بوشهر گفت: از ابتدای اسفندماه امسال با توقف صدور دفترچه درمانی تامین‌اجتماعی، بیمه‌شدگان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد این سازمان برخوردار شوند.

 عباس دیری افزود: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات (ویزیت، تجویز دارو، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری، فیزیوتراپی) در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارائه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از اول اسفند ماه سال جاری متوقف می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن‌همراه (موبایل) خود در درگاه یاد شده اقدام کنند.
وی گفت: بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.
دیری افزود: استعلام استحقاق درمانی از راه‌های متفاوتی شامل مراجعه به سایت medical.tamin.ir، شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، انتخاب گزینه ۱ (استعلام اعتبار درمانی، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان)، شماره‌گیری #۱*۱۴۲۰*۴*، (ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان)، استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir (ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان)،  شماره‌گیری #۱۶۶۶*، انتخاب گزینه ۱ (استحقاق‌سنجی، ورود کدملی و مشاهده وضعیت پوشش بیمه درمان) قابل انجام است.
دیری یادآور شد: در مواردی که بیمه‌شده براساس نتایج دریافتی از روش‌های فوق یا اعلام مراکز درمانی، فاقد استحقاق درمان است، در صورت اعتراض می‌تواند موضوع را از طریق سامانه ۱۴۲۰ پیگیری کند.
وی عنوان کرد: تمامی بیمه‌شدگان در صورت ایجاد حساب کاربری می‌توانند خلاصه سوابق درمانی خود را با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir در پنجره مخصوص بیمه‌شدگان ملاحظه کنند