موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در بوشهر مشاهده نشده است
موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در بوشهر مشاهده نشده است

ندای استان:دکتر کشمیری گفت: خوشبختانه تا کنون مورد مثبتی از ویروس جهش یافته خارجی در استان پیدا نشده است.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری از پایش افراد مبتلا به کرونا برای پیدا کردن ردی از ویروس جهش یافته خارجی در استان خبر داد و افزود: اگر فردی کرونا بگیرد و با افرادی که به سفر‌های خارجی به‌خصوص کشور‌هایی که ویروس جهش یافته کرونا در آنجا  شیوع پیدا کرده ارتباط داشته‌اند، نمونه ویروسی برای پیدا کردن رد پای جهش به آزمایشگاه‌های اختصاصی فرستاده می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه تا کنون مورد مثبتی از این ویروس در استان بوشهر ثبت نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر مسافرت نرفتن مردم به‌خصوص به استان خوزستان که  تعداد زیادی از شهر‌های آن در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند افزود: میزان عفونت در این شهر‌ها بسیار بالاست و مردم باید رفت و آمد و تردد‌ها را محدود کنند.
وی درباره زمان انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر که به‌تازه‌گی به بهره‌برداری رسیده گفت: هماهنگی‌های لازم با واحد تاسیسات بیمارستان برای آماده‌سازی تجهیزات و انتقال بیماران انجام شده که به تدریج کار انتقال بیماران صورت می‌پذیرد.
دکتر کشمیری ادامه داد: البته ابتدا بخش اورژانس، بعد بخش بستری و سپس بخش ویژه این بیمارستان بیماران را پذیرش خواهند کرد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان عنوان کرد: برنامه جداسازی بیمارستان بیماران کرونایی را داریم که  بیمارستان شهدای خلیج فارس از بیماران کرونایی خالی شود و بیماران کرونایی به‌طور کامل به بیمارستان هسته‌ای بوشهر منتقل شوند.
وی بیان کرد: کار‌های آماده‌سازی پذیرش بیماران در این بیمارستان در حال انجام است و به محض اطمینان از صحت همه وسایل نصب شده، بیماران را منتقل خواهیم کرد.
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما