زنگ خطر در بوشهر به صدا درآمد/۳فوتی کرونایی/خیز کرونا سوغات مسافران برای بوشهر
زنگ خطر در بوشهر به صدا درآمد/۳فوتی کرونایی/خیز کرونا سوغات مسافران برای بوشهر

ندای استان:دکتر سعید کشمیری بیان داشت: کرونا همچنان در بین ما وجود دارد و برای ریشه کن کردن این ویروس باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

به گزارش ندای استان،دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.
وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۵ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.
رییس دانشکاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: متاسفانه امروز ۳ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، آقایی با ۶۱ سال سن با سابقه بیماری قلبی و دو آقای دیگر با ۸۶ و ۴۷ سال سن بدون سابقه بیماری زمینه‌ای در استان بوشهر به ثبت رسید.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۸ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۶ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۱۸ هزار و ۹۳۳ بوده است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: متأسفانه مجموع جان‌باختگان کرونا در استان بوشهر تا ۱۸ بهمن ماه ۸۶۱ مورد بوده است که از این تعداد ۸۵۲ نفر مورد مثبت قطعی و ۹ نفر مورد مشکوک بوده‌اند.
دکتر سعید کشمیری بیان داشت: کرونا همچنان در بین ما وجود دارد و برای ریشه کن کردن این ویروس باید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

وی با بیان آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان بوشهر افزود: در هفته گذشته شاهد یک رشد تقریباً نسبی در میزان بیماران قطعی کرونایی در استان بوشهر بوده‌ایم و این نشان از یک زنگ خطر است که باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا وارد پیک مجدد این بیماری نشویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بعد از یک افت بسیار خوبی که در میزان بستری داشتیم و ۲ الی ۳ هفته‌ای که روند ثابتی را شاهد بودیم، اکنون آغاز یک روند صعودی را ملاحظه می‌کنیم.
نزولی بودن فوت کرونایی در استان بوشهر
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر بابیان اینکه در ۱۵ روز اخیر ۹ روز بدون مرگ داشتیم افزود: خوشبختانه روند مرگ در استان بوشهر در ۳_۲ ماه اخیر نزولی بوده و همین روند در حال ادامه است که روندی قابل‌قبول بوده و در این مدت جز استان‌هایی بودیم که کمترین میزان مرگ نسبت به جمعیتمان را داشتیم.
دکتر کشمیری تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد تست‌های انجام‌گرفته در سطح استان و از افراد مختلف را افزایش داده‌ایم که روند خیلی حادی را ملاحظه نمی‌کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد آمار مبتلایان به کرونا در استان بوشهر افزود: متأسفانه شاهد ثابت بودن روند مبتلایان ناشی از این بیماری در استان هستیم که از بین مواردی که نمونه‌گیری کرده‌ایم موارد مثبت بستری‌شده افزایش‌یافته است که زنگ خطری برای استان است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان افزایش نسبی آمار بستری و مرگ در ۱۰۰ هزار نفر در استان بیان کرد: شهرستان بوشهر در ۲ هفته اخیر شاهد افزایش نسبی موارد بستری است که همین علت باعث شد که این هفته شهرستان بوشهر از وضعیت آبی خارج‌شده و وارد وضعیت زرد شود.
وضعیت شهرستان‌های مختلف استان بوشهر
 دکتر کشمیری در مورد وضعیت زرد شهرستان تنگستان افزود: علیرغم اینکه در هفته‌های گذشته در بعضی موارد شاهد افزایش نسبی در شهرستان تنگستان داشتیم ولی فعلاً در وضعیت بهتری است که در دست کنترل است و افزایش چشمگیری نداشته‌ایم.
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: شهرستان دشتی علیرغم اینکه هفته گذشته وارد مرحله زرد شده بود ولی خوشبختانه اکنون وارد مرحله آبی شده و روند افزایشی متوقف‌شده است.
وی در خصوص شهرستان عسلویه گفت: به علت فصل مناسب و حضور مسافران در این شهرستان شاهد افزایش آمار بوده‌ایم که می‌تواند زنگ خطری باشد که اگر همچنان این روند افزایشی ادامه پیدا کند می‌تواند باعث تغییر رنگ این شهرستان شود
دکتر کشمیری در خصوص شهرستان گناوه نیز اظهار کرد: به علت وجود بازار و با افزایش حجم مسافران وارد شده به این شهرستان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل احتمال افزایش موارد مثبت نیز وجود دارد.