به بوشهر سفر نکنید/ورودی‌های ۵گانه استان بسته می‌شود
به بوشهر سفر نکنید/ورودی‌های ۵گانه استان بسته می‌شود

ندای استان:عبدالکریم گراوند گفت:برای جلوگیری از ورود مسافر به استان بوشهر از روز سه‌شنبه هفته جاری ورودی‌های ۵گانه استان بسته می‌شود.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال برای ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های مهم و مطلوبی طراحی و اجرا شد که به سبب جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برنامه‌ها بیشتر در فضای مجازی و  طرح‌های عمرانی، خدماتی، اقتصادی و اشتغال‌زایی با حداقل جمعیت افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی، با ابراز نگرانی در برخی استان‌ها به سبب صعودی شدن میزان بیماران کرونایی تاکید کرد: متاسفانه به سبب بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد نارنجی شدن برخی از استان‌ها هستیم که اگر  ادامه داشته باشد این مناطق به قرمز کرونایی تبدیل می‌شود.

استاندار بوشهر وضعیت این استان را برشمرد و با اشاره به اینکه برخی شهرستان‌ها به زرد تبدیل شده است گفت: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در هفته قبل تنها شهرستان دشتی و تنگستان زرد و مابقی آبی بود که این هفته شهرستان بوشهر به مجموع شهرهای زرد افزوده شد.

گراوند، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را در سطوح جامعه ضروری دانست و بیان کرد: نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید تشدید شود و بخش‌هایی که نسبت به این پروتکل بی‌توجهی و عادی‌انگاری می‌کنند با آنان برخورد قاطع قضایی شود.

وی، جلوگیری از اعمال محدودیت‌ها در حوزه‌های گوناگون را منوط به رعایت پروتکل بهداشتی دانست و تصریح کرد: تیم‌های بازرسی و نظارتی باید در حوزه‌های مختلف فعال‌تر تا زمینه قطع زنجیره کرونا فراهم شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه به مسافران در استان بوشهر هیچگونه خدمات و سرویسی داده نمی‌شود افزود: به سبب آب و هوای مناسب در استان بوشهر امکان تردد مسافران از دیگر استان‌ها به این استان وجود دارد که برای جلوگیری از ورود مسافر به استان بوشهر از روز سه‌شنبه هفته جاری تا پایان روز جمعه ورودی‌های ۵ گانه استان بسته می‌شود.

گراوند با بیان اینکه تمام ورودی‌های شمالی، مرکزی و جنوبی استان بوشهر از ۲۱ بهمن بسته می‌شود تصریح کرد: ورودی به دیلم و گناوه، دشتستان، جم، عسلویه از ۲۱ بهمن تا ۲۴ بهمن بسته می‌شود و از مردم دیگر استان‌ها تقاضا می‌شود شهرستان‌های استان بوشهر را برای مقصد مسافرت انتخاب نکنند چراکه از ورود آنها جلوگیری می‌شود.

وی از ممنوع بودن نصب چادر گروهی در سواحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: نصب هرگونه چادر گروهی برای اقامت در سواحل استان بوشهر ممنوع است و بر این مهم نظارت‌های ویژه و با  متخلفان برخورد قاطع قضایی  می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر استقرار تیم‌ها شهرداری‌های ساحلی استان بوشهر در سواحل برای جلوگیری از اقامت خاطر نشان کرد: تنها راه مصون ماندن از کرونا جلوگیری از تجمع، پرهیز از مسافرت، استفاده مستمر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

گراوند با اشاره به اجرای طرح واکسینیه شدن جامعه از ابتلا به کرونا تاکید کرد: هر چند واکسن کرونا مرگ‌ومیرهای کرونایی را کاهش می‌دهد ولی رعایت مستمر از پروتکل بهداشتی برای جلوگیری از انتشار کرونا امری مهم و ضروری است.

وی، بهترین واکسن در برابر کرونا  را رعایت شیوه‌نامه بهداشتی دانست و خاطر نشان کرد: نباید به بهانه واکسن، نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی بی تفاوت باشیم.

استاندار بوشهر  اعمال محدودیت‌های شبانه تردد رانندگان در شهرهای به رنگ زرد کرونایی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد:  صنوف و بخش‌های مختلف کسب و کار باید نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی توجه ویژه کنند و پاساژها با بی‌توجهی به دستورالعمل بهداشتی تعطیل می‌شود.

وی با تاکید بر جلوگیری از هرگونه تجمع و مراسم در استان به هفته بوشهر پرداخت و گفت: شهردار بوشهر در خصوص روز و هفته بوشهر بررسی کند که آیا این مناسبت مصوبه شورای فرهنگ عمومی دارد؟ و در این راستا موافق هیچ گونه تجمعی نیستم و اجازه هیچ نوع تجمع داده نمی‌شود.

گراوند با بیان اینکه در کشور هم برنامه مذهبی و ملی وجود دارد تصریح کرد:  مهم‌ترین برنامه مذهبی ایام محرم بود که برنامه عزاداری ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین تجمع آن چنانی تشکیل نشد و در حوزه مناسبت‌های ملی، مهم‌تر از برنامه‌های دهه فجر و ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی وجود ندارد که امسال برنامه راهپیمایی به صورت پیاده‌روی برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همیشه راهپیمایی ۲۲ بهمن مانوری برای دفاع از نظام، آرمان‌های امام راحل و انقلاب  بود گفت: به سبب جلوگیری از شیوع کرونا امسال اعلام شد راهپیمایی ۲۲ بهمن با حرکت خودرویی و موتوری اجرا می‌شود.

استاندا بوشهر تاکید کرد: مناسب‌ها و روزهای که وجود دارد فرمانداران استان بوشهر اجازه اجتماع ندهند چون هرگونه اجتماع می‌تواند تهدیدی در عرصه شیوع کرونا باشد.

گراوند با تاکید بر اعمال محدودیت‌ها ویژه شهرستان‌های زرد رنگ افزود: در شهرهای زرد رنگ محدودیت‌های ترددی و اصناف تعیین شده که باید اعمال شود و دیگر بر اساس طرح هوشمند، نیازمند ابلاغ بخشنامه جدید نیست و محدودیت‌ها نسبت به وضعیت‌های کرونایی بلافاصله باید اجرا و اعمال شود.

  • منبع خبر : تسنیم